Címkék

100 class (4) 200 class (1) 2 lapát (1) 300 class (1) 3d helikopter (11) 3 lapát (1) 450 class (8) 500 class (1) 600 class (4) 716 (1) aerofly (1) align (12) alouette (1) am (1) amatőr pilóta (5) amfíbia (1) an 2 (1) ardrone (1) arrace (1) baleset (5) beállítás (8) beastx (1) bemutató (6) Blackbushe Airport (1) black hawk (1) blade (2) bmfa (2) budaörs (1) Címkék (1) david phipps (2) da 40 (1) diamond (1) drón (6) drónszabály (6) dróntörvény (8) dsss (1) EASA (4) ec 135 (2) eflite (2) eflite blade msr (2) éjszakai repülés (2) elemzés (1) elmélet (2) emh (1) esemény (8) eu (3) farkashegy (1) fasst (1) fényképezés (4) fhss (1) filmezés (4) fm (1) fogalmak (2) FONTOS (1) fotózás (4) fpv (1) futaba (1) GAUI (2) gaui x2 (2) gyerek (3) ha eca (1) ha lfz (1) ha uti (1) hbk (1) hbk találkozó (1) helikopter (38) heliob (2) Heliwood (1) hexacopter (2) hideg (5) hk (2) (2) hsd (1) ICON A5 (1) ilyushin (1) il 14 (1) indoor (2) jakabszállás (1) jak 52 (1) javítás karbantartás (1) jet ranger (1) jogszabály (4) jr (1) Kan Poonnoi (1) kecskemét (1) kezdő (6) kezdő pilóta (17) koax (5) lhbs (1) lhfh (2) lhjk (1) lhke (1) lhsn (4) lhtl (2) malév (1) md 500d (8) md 500e (1) merlin tracer (2) merlin tracer 60 (1) merlin tracer 80 (2) mh 86 (2) mig 15 (1) mikado logo 600 (1) mi 17 (2) mi 24 (4) mi 8 (2) multicopter (5) nagy helikopter (8) night flight (2) oe xek (1) pcm (1) phoenix rc (6) pilóta (21) putyin (1) quadrocopter (8) rádió (2) realflight (1) reflex xtr (1) rendezvény (7) repülés (36) repülőgép (11) repülőtér (5) rotorfej (1) sab goblin 700 (1) scale helikopter (9) sikorsky (1) spektrum (1) sportkamera (2) szabályozás (7) szél (4) szerelés (4) szigethalom (1) szimulátor (10) szolnok (4) tanuló (5) távirányító (1) tél (4) teszt (4) tök (1) tököl (2) törvény (5) tricopter (3) t rex (8) t rex 100 (2) t rex 250 (1) t rex 450 (1) t rex 500 (6) t rex 600 (5) UAS (4) UAV (5) uh 60 (2) UK (3) video (3) wilga (2) Címkefelhő

Forgószárny

RC helikopterek, azaz minden, amit az RC helikopteres repülésről tudni kell. Azért néha a nagytestvérek irányába is kitekintünk. A blog személyes véleményeket tartalmaz, könnyen előfordulhat, hogy nincs igazam, de azért igyekszem: A TÉVEDÉS JOGA FENNTARTVA!

Friss topikok

HTML

Első forgószárny-próbálgatások

2011.03.30. 14:28 | _pgpetike | Szólj hozzá!

Hát megvolt az első próbarepülés. Nem egy komoly mutatvány, de elemelkedett a helikopter a talajról és tovább tartott a dolog néhány röpke másodpercnél. Nagy eredmény ez, mivel rengeteg küzdelem és probléma tarkította az idáig vezető utat.

Miután összeállt a helikopter az első komoly gond a gép tömege lett. A több, mint 1500 grammos felszállótömeg és a 300W teljesítményű, korosodó motor párosítása nem igazán volt repülésre alkalmas.

Az első próbálkozások alatt egy ilyen motort meg is sütöttem, miután a fogaskereket kisebbre cseréltem, és végre képes volt a helikopter egyáltalán felemelkedni.

A tömeg lefaragását követően a lapátok kerültek lapátra - hogy stílszerű legyek :). A szépnek kinéző, ám olcsó rotorlapátok ilyen mennyiségben - szám szerint 5 darab -ekkora teljesítmény mellett nem igazán alkalmasak a repülésre. Valószínű, hogy kettesével is erősen megkérdőjelezhető a dolog, de ott a könnyű helikoptert legalább felemelni képesek - elvileg. Ebben az esetben azonban erről szó sem volt.

Nem a lapátok tömege vagy kiegyensúlyozásuk módja, hanem maga a keresztmetszet volt a probléma forrása. Nyeltem kettőt és az igazán nem erre a célra tartott lapátokból tettem fel ötöt. Most már majdnem 30 ezer forint az értéke csak a lapátoknak a gép tetején. Ennyi lapátot összetörni elég komoly dolog, úgyhogy remegett, a kezem, lábam, amikor az első alkalommal próbáltam felemelni a helikoptert.

Hát majdnem törés lett a vége. A gép képes volt szépen elemelkedni, de szinte irányíthatatlanul keringett körbe-körbe. Gyors, ám annál izgalmasabb landolás, és jött a rengeteg ellenőrzés, beállítások újragondolása, és a többi.

Nem mennék bele minden egyes részletbe, de a tény az, hogy a fél hétvégém és még jónéhány estém beleborult a helikopter részleteibe, mire tegnap elérkezettnek láttam az időt egy újabb gyámoltalan kísérletre.

Az első két próbálkozás elég gyatra volt. Egy-két másodperc - nem jó, nem jó, ne törjük össze. Aztán elkezdett egyre jobban viselkedni a gép. A beállítások végre jó irányba mutattak.

Tegnap délután három óra alatt elértem azt, amit korábban két hét alatt sem sikerült. A lógásoktól és szorulásoktól mentes lett a helikopter, és elkezdett rendesen, irányíthatóan repülni. Az első igazi startban - ami már percekben mérhető volt - még kicsit rázta a farkát, de aztán a giroszkóp beállításával ez is helyre jött.

Pár adat a helikopterről - annak, akit érdekel:

  • Váz: T-Rex 450
  • Burkolat: HeliArtist Hughes MD 500D v1.0
  • Fényvezérlés: rchelicopter.hu HLC v1.0 prototype
  • Szervók: Hitec HS5085MG
  • Farokszervó: LTS-3100
  • Rotorlapátok: 5 db Curtis Youngblood RADIX 325
  • Motor: Align BM 450M  (400W)
  • ESC: Align RCE-BL35G
  • BEC: SportBEC 3A
  • Logger: EagleTree eLogger v3.0
  • Bruttó felszállótömeg: ~1460 gramm (akkumulátorral együtt)
  • Akkumulátor 3S (ez még változik 4S-re)
  • Folyamatos áramfelvétel: 14-17A
  • Főrotor: d: 700 mm, RPM: 2100-2230 1/min.
  • Főfogaskerék: 150T
  • Motorfogaskerék: 12T
  • Áttételezés: 1:12.5:4.24
  • Kollektív állásszög: -10/+10°
  • Ciklikus állásszög: -6/+6°
  • Expo: Ail/Elev: -20%
  • Gain-ek (3G): Rudder 45%, Ail: 65%, Elev: 75%

Tegnap megkapta a gép a repülésre alkalmas minősítést. Első komolyabb - és egyben nyilvánosabb - próbarepülések a hétvégére vannak betervezve a Soroksári Repülőtéren (időjárás és egyebek függvénye, pontosítás az rchelicopter.hu-n).

Címkék: teszt repülés helikopter beállítás align md 500d scale helikopter 450 class

A bejegyzés trackback címe:

https://forgoszarny.blog.hu/api/trackback/id/tr382785130

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása