Címkék

100 class (4) 200 class (1) 2 lapát (1) 300 class (1) 3d helikopter (11) 3 lapát (1) 450 class (8) 500 class (1) 600 class (4) 716 (1) aerofly (1) align (12) alouette (1) am (1) amatőr pilóta (5) amfíbia (1) an 2 (1) ardrone (1) arrace (1) baleset (5) beállítás (8) beastx (1) bemutató (6) Blackbushe Airport (1) black hawk (1) blade (2) bmfa (2) budaörs (1) Címkék (1) david phipps (2) da 40 (1) diamond (1) drón (6) drónszabály (6) dróntörvény (8) dsss (1) EASA (4) ec 135 (2) eflite (2) eflite blade msr (2) éjszakai repülés (2) elemzés (1) elmélet (2) emh (1) esemény (8) eu (3) farkashegy (1) fasst (1) fényképezés (4) fhss (1) filmezés (4) fm (1) fogalmak (2) FONTOS (1) fotózás (4) fpv (1) futaba (1) GAUI (2) gaui x2 (2) gyerek (3) ha eca (1) ha lfz (1) ha uti (1) hbk (1) hbk találkozó (1) helikopter (38) heliob (2) Heliwood (1) hexacopter (2) hideg (5) hk (2) (2) hsd (1) ICON A5 (1) ilyushin (1) il 14 (1) indoor (2) jakabszállás (1) jak 52 (1) javítás karbantartás (1) jet ranger (1) jogszabály (4) jr (1) Kan Poonnoi (1) kecskemét (1) kezdő (6) kezdő pilóta (17) koax (5) lhbs (1) lhfh (2) lhjk (1) lhke (1) lhsn (4) lhtl (2) malév (1) md 500d (8) md 500e (1) merlin tracer (2) merlin tracer 60 (1) merlin tracer 80 (2) mh 86 (2) mig 15 (1) mikado logo 600 (1) mi 17 (2) mi 24 (4) mi 8 (2) multicopter (5) nagy helikopter (8) night flight (2) oe xek (1) pcm (1) phoenix rc (6) pilóta (21) putyin (1) quadrocopter (8) rádió (2) realflight (1) reflex xtr (1) rendezvény (7) repülés (36) repülőgép (11) repülőtér (5) rotorfej (1) sab goblin 700 (1) scale helikopter (9) sikorsky (1) spektrum (1) sportkamera (2) szabályozás (7) szél (4) szerelés (4) szigethalom (1) szimulátor (10) szolnok (4) tanuló (5) távirányító (1) tél (4) teszt (4) tök (1) tököl (2) törvény (5) tricopter (3) t rex (8) t rex 100 (2) t rex 250 (1) t rex 450 (1) t rex 500 (6) t rex 600 (5) UAS (4) UAV (5) uh 60 (2) UK (3) video (3) wilga (2) Címkefelhő

Forgószárny

RC helikopterek, azaz minden, amit az RC helikopteres repülésről tudni kell. Azért néha a nagytestvérek irányába is kitekintünk. A blog személyes véleményeket tartalmaz, könnyen előfordulhat, hogy nincs igazam, de azért igyekszem: A TÉVEDÉS JOGA FENNTARTVA!

Friss topikok

HTML

T-Rex 250 kérdőjelek

2017.02.09. 23:38 | _pgpetike | Szólj hozzá!

Egy ideje már küzdök ezzel a géppel. Kicsit talán fel is adtam, kezdek kifogyni az ötletekből. Még előző év elején vettem egy Align T-Rex 250-est használtan csak úgy kedvtelési, gyakorlási célokra. Aki ismeri, az tudja, maga a gép egy kisebb kofferben elfér, nagyjából bárhol repülhető, könnyű. Igaz nem kezdők kezébe való, mert hirtelen reagál, rosszul tolerálja a szelet a nagyobbakhoz képest. Viszont kis helyigényű, ideális, ha csak úgy "hopp, akarok dobni pár startot".

s1750030.JPG

Már az elejétől kezdve gondjaim voltak a faroktartással (kéretik a pajzán vicceket most nem ide kommentelni), kicsit instabil volt, de volt neki pár egyéb nyomora is. Egy főtengely-cserével, pár egyéb apró javítással azonban jobbá vált. Nagyobb kollektívre be-be rántotta a farkát, de alapvetően repülhető volt. Aztán elkezdett riszálni. Hogy a gondokat tetézzük, az egyik ilyen küzdelmem során a kereszttengely is ketté tört a levegőben, a gép jó másfél méteres magasságról esett. Ha ez lenne az első 250-esem, ezen a ponton mondanám, hogy elég, ez nem egy helikopter. De nem, ez nem az első, ráadásul vagy egy tucatot javítottam, ennek nem ilyennek kellene lennie. Jött az ősz, a tél, a gép lapátok nélkül talp töréssel a kofferébe, majd egy sarokba került.

s1750003.JPGa törött kereszttengely - ennyi maradt belőle

Most azonban jön a tavasz, viszket az ujjam, viszont nagy géppel való repülés szervezést igényel - legalábbis időt kell rá keríteni, ideális lenne megint a 250-est életre lehelni. Kereszttengely-csere, nagyjavítás, átnézés, berepülés. Majd katasztrófa. A farkát nemhogy nem tartja, olyan 180°-os tartományban ide-oda dobálja. Rota, letesz.

Akkor lássuk! Már az elején nyilvánvaló volt, hogy a befogók lógása kritikán aluli, azaz felüli, lapátirányba vagy 5 fokot képes járni anélkül, hogy a szervó egyáltalán megmozdulna. Hát nem csoda, így nem is lehet precízen dolgozni. Ízekre bontottam az egész farkát, az első nyilvánvaló hiba, ami korábban nem látszott, egyből feltárta magát. Az egyik farokbefogó csapágya két darabban esett ki.

Csapágyat ebben a miniatűr méretben éppen nem kaptam, meg hát ki tudja, hány start van a helikopterben, ráadásul a hub befogó felőli végei is kopottnak tűnnek, így rendeltem komplett hub-ot, csapággyal, alátéttel, tőcsavarral.

Hozzáteszem a  jelenség nem meglepő. Ebben a kis méretben nem létezik nyomcsapágy, ami a tengely irányú terheléseket a csapágyakról levenné, így a nagyobb gépekkel ellentétben a keresztirányú terhelésre tervezett csapágy maga kénytelen megküzdeni a tengelyirányú terheléssel, ami a 16 000 környéki fordulatból keletkezik. Mentség lehet, hogy pár grammos tömeg húzza a csapágy belső részét. Ez így lett megtervezve, és eddig nekem is, másoknak is jól működik.

Felraktam. A lógás még mindig nagyon nagy, bár kétségtelenül sokat javult. A további hibakeresés végül oda vezetett, hogy meggyanúsítottam az állásszög-állító csúszkát, picit kotyog. Az új tegnap megérkezett, felraktam. A lógás nem sokkal, de jobb lett. Az utolsó lehetőség a befogók cseréje. Mozgó alkatrész nincs benne, de nem kizárt, hogy a belső fala kikopott, ezért van még mindig ez a mértékű kotyogás. Most este felraktuk ezt is.

img_8734.pngMa megjött a befogó - a csere is megtörtént

További képek a javításról az rchelicopter.hu Facebook oldalán

Ha ez megoldotta a problémát, akkor helyben vagyunk. Ha nem (és azért vannak kétségeim), akkor életemben másodszor azt kell mondjam, hogy fogalmam sincs, mi a baja. Sok variáció már nem marad, még a faroktengelyt és annak csapágyait, az L-kart és a farok szervót tudom cserélni, és akkor ott tartok, hogy van egy teljesen kicserélt komplett farok, gyári, új állapotban - lassan annyiért, mint maga a helikopter. De őszintén, egy GP780-as giroszkóp, és a DS425-ös szervó - ha működik - nem nagyon tud a probléma forrása lenni, ez valami mechanikus hiba. 

Az igazság az, hogy ha ennek a helikopternek van gyenge pontja, akkor az pontosan a farka. Soha semmi mással nincs küzdelem, de a nagyjából 4000-es forgószárny fordulat, a 1:4,5-ös áttételezési arány minimum 16000-es fordulatot eredményez a faroklapátokon, és ez bődületesen nagy, még akkor is ha ilyen pici méretekről beszélünk. Azt hiszem ez minden 250 tulajdonos rémálma - és most már az enyém is.

Utóirat, majd erről is írok hamarosan: 7 éves Antónia lányunk élete első önálló helikopter javítása volt a 250-es befogó csere. Nekem nem maradt más, csak hogy irányítsam és fényképezzek. Nem, egyáltalán nem kényszerítem, szinte kivette a csavarhúzót a kezemből...

Címkék: gyerek helikopter beállítás t rex 3d helikopter javítás karbantartás t rex 250

A bejegyzés trackback címe:

https://forgoszarny.blog.hu/api/trackback/id/tr6012239784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása