Címkék

100 class (4) 200 class (1) 2 lapát (1) 300 class (1) 3d helikopter (11) 3 lapát (1) 450 class (8) 500 class (1) 600 class (4) 716 (1) aerofly (1) align (12) alouette (1) am (1) amatőr pilóta (5) amfíbia (1) an 2 (1) ardrone (1) arrace (1) baleset (5) beállítás (8) beastx (1) bemutató (6) Blackbushe Airport (1) black hawk (1) blade (2) bmfa (2) budaörs (1) Címkék (1) david phipps (2) da 40 (1) diamond (1) drón (6) drónszabály (6) dróntörvény (8) dsss (1) EASA (4) ec 135 (2) eflite (2) eflite blade msr (2) éjszakai repülés (2) elemzés (1) elmélet (2) emh (1) esemény (8) eu (3) farkashegy (1) fasst (1) fényképezés (4) fhss (1) filmezés (4) fm (1) fogalmak (2) FONTOS (1) fotózás (4) fpv (1) futaba (1) GAUI (2) gaui x2 (2) gyerek (3) ha eca (1) ha lfz (1) ha uti (1) hbk (1) hbk találkozó (1) helikopter (38) heliob (2) Heliwood (1) hexacopter (2) hideg (5) hk (2) (2) hsd (1) ICON A5 (1) ilyushin (1) il 14 (1) indoor (2) jakabszállás (1) jak 52 (1) javítás karbantartás (1) jet ranger (1) jogszabály (4) jr (1) Kan Poonnoi (1) kecskemét (1) kezdő (6) kezdő pilóta (17) koax (5) lhbs (1) lhfh (2) lhjk (1) lhke (1) lhsn (4) lhtl (2) malév (1) md 500d (8) md 500e (1) merlin tracer (2) merlin tracer 60 (1) merlin tracer 80 (2) mh 86 (2) mig 15 (1) mikado logo 600 (1) mi 17 (2) mi 24 (4) mi 8 (2) multicopter (5) nagy helikopter (8) night flight (2) oe xek (1) pcm (1) phoenix rc (6) pilóta (21) putyin (1) quadrocopter (8) rádió (2) realflight (1) reflex xtr (1) rendezvény (7) repülés (36) repülőgép (11) repülőtér (5) rotorfej (1) sab goblin 700 (1) scale helikopter (9) sikorsky (1) spektrum (1) sportkamera (2) szabályozás (7) szél (4) szerelés (4) szigethalom (1) szimulátor (10) szolnok (4) tanuló (5) távirányító (1) tél (4) teszt (4) tök (1) tököl (2) törvény (5) tricopter (3) t rex (8) t rex 100 (2) t rex 250 (1) t rex 450 (1) t rex 500 (6) t rex 600 (5) UAS (4) UAV (5) uh 60 (2) UK (3) video (3) wilga (2) Címkefelhő

Forgószárny

RC helikopterek, azaz minden, amit az RC helikopteres repülésről tudni kell. Azért néha a nagytestvérek irányába is kitekintünk. A blog személyes véleményeket tartalmaz, könnyen előfordulhat, hogy nincs igazam, de azért igyekszem: A TÉVEDÉS JOGA FENNTARTVA!

Friss topikok

HTML

Akik még inkább kimaradtak: FPV Racerek

2017.01.17. 15:28 | _pgpetike | Szólj hozzá!

Igen a téma már megint ez. Most olyan következik, amit normálisan nem tennék, olyan témáról fogok írni, amihez szakmailag nem, csak laikusként tudok hozzáállni, de a józan paraszti ész mentén nyilvánvaló, hogy akik igazán a két szék közé estek a szabályozás menetében, azok az FPV versenyzők.

youtube01.jpg

NCS Drone Racing - forrás: YouTube

A dolog ugyebár abból fakad, hogy mi RC modellezők a drónokra egységes és homogén rosszra gondolunk, holott ez sem ennyire egyszerű. A drónosok, meg szintén nem tekintik őket sajátjuknak, hiszen hozzájuk képest technikailag "alulszerelt" eszközökről beszélünk. És ha ez még nem lenne elég, a nevükben is
benne van FPV verseny "drónok".

Igen, ez a csoport nagyon rossz nevez kapott a jelenlegi helyzetben. De a mi fogalmaink szerint sem tekinthetők drónoknak, mert gyorsan repülő multicopter-ekről, emelő légcsavaros szerkezetekről beszélünk, de amit ezek nem tudnak, az nem más, mint az autonóm repülés.

fpvphantomracingrone.jpg

FPV Versenyzők - forrás: youtube

Ha nem vezeted, nekimegy a falnak, leesik, összetörik, mint bármelyik másik RC modell. A nagy különbség, hogy ezeket kvázi "belülről" vezetik, a rájuk szerelt kamera segítségével. Nagyon komoly versenyek és külön tábor alakult ki erre a csoportra - méghozzá igen rövid időn belül.

És akkor jött a szabályozás. Na a jelenlegi tervezetek szerint ők a legnagyobb elszenvedői ennek az folyamatnak, hiszen annak ellenére, hogy FAI szabályzat is van már rá, gyakorlatilag lehetetlen lenne szabályosan művelni. Hogy mást ne mondjak, a folyamatos vizuális követés eleve kihullik, hiszen pont ez a lényege, hogy erre nincs szükségük. És innentől kezdve a szabálytervezet szerint nem repülhetők.

himrrorwall_com.jpg

Versenydrónok - forrás: hmirrorwall.com

A tömeget tekintve nagyjából beleférnek a 250-2000 gramm kategóriába, de itt is előfordulhatnak kissé nehezebb eszközök így annak ellenére, hogy feltételezhetően soha nem kerülnek olyan helyzetbe, amikor erre ténylegesen szükség lenne, szükségük lenne jogosításra.

És akkor jöjjön az a pont, ami eleve kinyírja az egész versenyzést. A szabályozás egyszerre egy modellt enged meg a légtérben alapesetben, amitől nehéz eltérni. Érdekes lesz a verseny egy járművel egyszerre... Ráadásul a kikerülés és megközelítés szabályait is úgy definiálja, hogy az a verseny közben nem tartható. Szóval a versenyzés, amiről az egész szól, alapjaiban van kilőve.

Úgyhogy szegény FPV versenyzők, ahogy én látom, ha a mi életünk kegyetlenül nehéz és bürokratikus lesz, a tiétek egyenesen lehetetlen - ha a szabályozás megvalósul.

Címkék: jogszabály törvény fpv multicopter

A bejegyzés trackback címe:

https://forgoszarny.blog.hu/api/trackback/id/tr4412133205

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása