Mostanában egyre több blog szűnik meg: hol érdektelenség, hol személyes okok, hol külső hatások miatt. A forgószárny blog nem zár be, csak hát a nap 24 órából áll, és az most meglehetősen kevés. Az ok természetesen egy forgószárnyas: már megint egy helikoptert építünk, ami mellett sok idő nem marad.
Ugyebár valamiből élni is kell, meg hát ott a család (akiket most erősen hanyagolok, szégyellem is magam miatta), meg csőrikettő. Ezzel meg is telik mind a 24 óra. Most éppen erőt gyűjtök a rendrakáshoz, mert a lakás egy héttel a húsvéti ünnepek előtt katasztrófa sújtotta övezetre emlékeztet.
Nem megyek bele a részletekbe, mert akkor megint semmire ne marad ma idő, de lényeget azért tömören elmondom.
Még az ősszel született egy ötlet: építsük meg a 716-os oldalszámú Mi-24-es 600-as méretű változatát. Bő egy hónapos internetes túrást követően feladtam a reményt, hogy bármely gyártó rendelkezne megfelelő minőségű, 600-as méretű scale sárkánnyal. Nagy általánosságban a sárkány elnagyolt, legfeljebb emlékeztet az eredetire. No persze vannak egészen szép - "kicsit" nagyobb méretű - változatok is. Olyan 6-8000 dollár körül hozzá lehet jutni, amire még természetesen rárakódik a vám, az áfa meg egy alig 3000 dollár körüli hajtómű ára, amire szintén rájön a vám meg az áfa, úgyhogy nagy méretben nagyjából 15-16 ezer dollár körül már ki lehet hozni egy szépet.
Na de maradjunk a realitás talaján, ennyiért ugyanis lassan igazi repülőgépet lehet venni, de motoros sárkányból már több is kijön. Az egyéb jogi, biztosítási és járulékos anomáliákat meg már ne is piszkáljuk.
Szóval a cél egy 600-as méretű, azaz 1:12-es méretű Mi-24V (azaz vengrija). A 716-os oldalszámú Csőrike II készülne el. Sajnos a beszerzési források szegényessége miatt marad a saját építés, így a sárkányt a modellezéstől az építésen át a szerkezeti megoldásokig én viszem végig. Az építés menetét majd a végén elmesélem, addig fényképeken követhető a folyamat itt: http://www.facebook.com/pgpetike#!/media/set/?set=a.209231239159583.50124.115983938484314&type=1
Már most nem szeretnék megfeledkezni azokról, akik segítenek nekem. A helikopter építésében nagyon komoly segítséget kapok Pivovárnyik "Pivo" Attilától és az MH 86 Szolnok Helikopter Bázistól (külön köszönetet mondok Lamos Imre dandártábornok úrnak, hogy ennyire rugalmasan állnak hozzá az építéshez). Szintén sok segítséget kapok Ramocsa "Ramo" Zsolttól, Balogh Ákostól (lhsn.hu), és még sok-sok embertől, akiket majd igyekszem mind összeszedni. De első sorban nagyon köszönöm a családom (Toncsi lányom és Nelossel-Picicica Zsuzsa) türelmét, hogy még nem hajítottak ki az egész cuccal az ablakon keresztül. Ugyanis az építés következtében a lakásban mindenhol Csőri fényképei, rajzai, szerkezeti elemei illetve rengeteg papírdarabka szaladgál.