Címkék

100 class (4) 200 class (1) 2 lapát (1) 300 class (1) 3d helikopter (11) 3 lapát (1) 450 class (8) 500 class (1) 600 class (4) 716 (1) aerofly (1) align (12) alouette (1) am (1) amatőr pilóta (5) amfíbia (1) an 2 (1) ardrone (1) arrace (1) baleset (5) beállítás (8) beastx (1) bemutató (6) Blackbushe Airport (1) black hawk (1) blade (2) bmfa (2) budaörs (1) Címkék (1) david phipps (2) da 40 (1) diamond (1) drón (6) drónszabály (6) dróntörvény (8) dsss (1) EASA (4) ec 135 (2) eflite (2) eflite blade msr (2) éjszakai repülés (2) elemzés (1) elmélet (2) emh (1) esemény (8) eu (3) farkashegy (1) fasst (1) fényképezés (4) fhss (1) filmezés (4) fm (1) fogalmak (2) FONTOS (1) fotózás (4) fpv (1) futaba (1) GAUI (2) gaui x2 (2) gyerek (3) ha eca (1) ha lfz (1) ha uti (1) hbk (1) hbk találkozó (1) helikopter (38) heliob (2) Heliwood (1) hexacopter (2) hideg (5) hk (2) (2) hsd (1) ICON A5 (1) ilyushin (1) il 14 (1) indoor (2) jakabszállás (1) jak 52 (1) javítás karbantartás (1) jet ranger (1) jogszabály (4) jr (1) Kan Poonnoi (1) kecskemét (1) kezdő (6) kezdő pilóta (17) koax (5) lhbs (1) lhfh (2) lhjk (1) lhke (1) lhsn (4) lhtl (2) malév (1) md 500d (8) md 500e (1) merlin tracer (2) merlin tracer 60 (1) merlin tracer 80 (2) mh 86 (2) mig 15 (1) mikado logo 600 (1) mi 17 (2) mi 24 (4) mi 8 (2) multicopter (5) nagy helikopter (8) night flight (2) oe xek (1) pcm (1) phoenix rc (6) pilóta (21) putyin (1) quadrocopter (8) rádió (2) realflight (1) reflex xtr (1) rendezvény (7) repülés (36) repülőgép (11) repülőtér (5) rotorfej (1) sab goblin 700 (1) scale helikopter (9) sikorsky (1) spektrum (1) sportkamera (2) szabályozás (7) szél (4) szerelés (4) szigethalom (1) szimulátor (10) szolnok (4) tanuló (5) távirányító (1) tél (4) teszt (4) tök (1) tököl (2) törvény (5) tricopter (3) t rex (8) t rex 100 (2) t rex 250 (1) t rex 450 (1) t rex 500 (6) t rex 600 (5) UAS (4) UAV (5) uh 60 (2) UK (3) video (3) wilga (2) Címkefelhő

Forgószárny

RC helikopterek, azaz minden, amit az RC helikopteres repülésről tudni kell. Azért néha a nagytestvérek irányába is kitekintünk. A blog személyes véleményeket tartalmaz, könnyen előfordulhat, hogy nincs igazam, de azért igyekszem: A TÉVEDÉS JOGA FENNTARTVA!

Friss topikok

HTML

Hoppá, ezt elfelejtettem...

2011.09.17. 23:34 | _pgpetike | Szólj hozzá!

Bizony, végetért a Heli OB 2011 és itt még csak szó se esik róla. Az eredményeket, a versenyeket, meg az úgynevezett hivatalos programot nem is nagyon boncolgatnám, aki akarja, elolvashatja itt. Azonban mint mindennek, ennek is vannak háttérszálai, utózöngéi tanulságai.


Az OB olyan lett, amilyen lett. Alapvetően nem rossz, bár számos dolgon változtatni kellene rajta, és rengeteg olyan dolog van, amit teljesen másképpen kellene csinálni. Ahogy ezt ilyenkor mondani szokás: "majd jövőre".

Kicsit sűrű lett a két nap programja, legalábbis a pilóták nagyobbik része vasárnapra szinte totálisan kidőlt, így jövőre mérlegelni, variálni kell. Ami viszont tény - ha kapok hozzá támogatást - jövőre is megcsináljuk.

Az utózöngék egy kicsit mások, mint azt a belső körök egy része véli. Kijöttek ugyanis itt elég komoly konfliktusok is, de inkább ezt nem mesélném, mert a sebek lassan gyógyulnak - már akinél - konzekvenicákat le kell szűrni, de ez kevésbé publikus. Szerencsére a külvilág felé másképpen jöttek le a dolgok, így lassan nincs olyan hétvége, amikor nincs valami nyilvános esemény, ahova mennünk kellene. Folyamatosak a megkeresések, már néha választani kell program és program között, vagy meg kell osztani az erőket - de ez jó, ez hasznos. Egy dolgot biztosan elértünk, kíváncsiak ránk az emberek.

A jövő évi lehetőségek felmérése, megtervezése folyamatban van, nem szeretnék még semmit sem elárulni: legyen elég annyi, hogy ha megkapom a támogatást (azt, amire most szükségem van), akkor november végén már többet tudok mondani. De nehéz ez: rengeteg terv van, jó néhány ígéret, és semmit nem lőhetek le - még.

Az viszont biztos, hogy bíró egy jó darabig nem leszek: annak ellenére, hogy most is oda merek állni minden döntésem mögé, komoly konfliktusaim keletkeztek, mert első nem lehet mindenki. Persze a nagyobbik hányad elfogadja a három bíró döntését, van egy-kettő, aki zúgolódik, és néha van olyan is, aki minden határt átlép, túllő a célon, és ez esetenként a sportszerűtlen viselkedésig, sőt sokkal súlyosabb tettekig és mondatokig megy el. Ezt, egyenlőre nem akarom felvállalni - még egyszer - de jövőre teszünk róla, hogy ilyen még véletlenül se fordulhasson elő.

Azért sajnos a mai magyar valóság minket sem került el: négy bírójeltöltet kértünk fel, hogy vegyenek részt az OB-n. Ebből kettő volt ott szombaton is és vasárnap is. A harmadikkal a mai napig nem tudtam beszélni - nem mintha lenne még értelme - hogy miért nem jött el, a negyedik meg nem tudott eljönni. De hova is idegesítettem volna magam, én úgy tudtam, hogy jön. A végén kénytelen voltam én beülni pontozni.

Az első forduló alatt még volt egy kis félsz bennem, hogy jól csinálom-e, de aztán a pontozás összesítésénél megkönnyebbültem, hogy olyan nagy szórás nincs a kiosztott pontokban, alapvetően mind a hárman hasonlóan látjuk, de hát azért van ott a három bíró, mert az ember szubjektív lény, így viszont egy átlagos eredmény alakul ki.


Szervezőként se volt egyszerű a feladat. Azt hittem, hogy hű de jól állunk, aztán a verseny előtti utolsó napon rohantam végig a várost, hogy este lerongyoljunk a helyszínre. A két nap alatt aludtam vagy 8 órát, repültem három startot - ez utóbbi messze több, mint amire a bírók esetében példa szokott lenni. És ennek ellenére ilyen egyszerű dolgok maradtak itthon: toll, cellux, rajzszög.


Az OB lebonyolításában nyújtott segítségéért szeretnék köszönetet mondani: Nagy Sándornak az EMH elnökének, Iván Istvánnak (EMH), Szalóki Lászlónak (Revolution.hu), Baranyi Zoltánéknak  (Mega Green), Füge Gábornak, Almási Istvánnak, Szabadszállás városnak, A balázspusztai polgárőröknek, az Ádám fogadó minden dolgozójának, Eyssen Krisztiánnak, Boros Zsófinak, és nem utolsó sorban Bogdán Zsuzsannának, valamint mindenkinek, akit esetleg itt nem említettem, de hozzájárult a rendezvényhez.

Köszönöm a szponzorok támogatását: MegaGreen, rucik.hu, rEVOLUTION Software. Köszönöm minden versenyző és sportszerű pilótának, az összes nézőnek és mindenkinek, hogy a Heli OB 2011 alapvetően sikeresen és balesetmentesen lezajlott. Jövőre folyt. köv.
 

Címkék: rendezvény 3d helikopter heliob

A bejegyzés trackback címe:

https://forgoszarny.blog.hu/api/trackback/id/tr953235087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása