Az elmúlt hétvégén ismét összejött az rc helikopteres társadalom aktív magja, és találkoztunk Tökön n.james-nek köszönhetően. A HBK találkozó egy érdekes esemény, kicsit groteszk, mivel HBK a legkevésbé van jelen, de évről-évre egyre színvonalasabb.
Egy Honey Bee King 2 helikopter
A történet valahol a Honey Bee King helikopternél kezdődik. Van ez a "remekmű": igazából alapvető nyolcasozásra, egy-két flippre alkalmas, de lássuk be, nem a legsikeresebb konstrukció. Valahogy mégis sokan belefutnak, majd igyekeznek tőle így vagy úgy de megválni.
Eredendően a HBK helikopter tulajdonosoknak szerveződött a HBK találka. Ez kissé olyan, mint a KGST autóklub: "többre nincs pénzünk, de büszkék vagyunk rá". Aztán a hangulat és az érdeklődés miatt egyre többen csatlakoztak az eseményhez. Mára odáig jutottunk, hogy a hétvégi HBK találkozón összesen kettő ilyen helikopter volt jelen, és ebből egyetlen darab került a jelenlevők szeme elé. A többi helikopter alapvetően az Align különböző típusai, de egy-két Thunder Tiger vagy más gyártmány is előfordult.
A csapat egy része
Viszont több, mint húszan voltunk pilóták. Pedig az időjárást mindennek lehetett mondani, barátságosnak igazán nem. Hatalmas, néha viharos északi szél, sötét felhők, szürkeség, néha egy-egy csepp eső, és alapvetően hideg. És mégis folyamatosan huszan, harmincan ott voltunk. A legtöbben reggel jöttek, délután mentek.
Itt nincs politika, senkit nem érdekel, hogy kire szavaztál. Nincsenek életszínvonalak, itt egy dolog van: repülés. És van pilóta, akinek a gép összetörése a havi vagy több havi költségvetés összezúzásával jár, van akinek szinte meg se kottyan. De ott ez nem érdekes, csak az számít, hogy jól érezzük magunkat, mindenki élményekkel feltöltődve menjen haza.
Ha jobb az idő, sokan a családot is elhozzák, most azonban erre nem nagyon volt példa, és mi tagadás jobban is tették a családok, hogy otthon maradtak. Na nem az élmény miatt, mert arra nem lehetett panasz. A szervezés is kíváló volt. Egyszerűen ezt az időjárást csak mi, igazán megszállottak viseltük el.
Néha ennyit lehetett látni
Meglepő dolgokat lát az ember, és meglepő tettekre sarkallnak a többiek: "na ha ő repült ekkora szélben, akkor nekem is megy" És tényleg. Eszembe nem jutna kimenni a repülőtérre és ilyen szélben felemelni a helikoptert, pedig egyáltalán nem volt rázós. Na kell irányítani, meg dolgozni, de sokkal félelmetesebbnek képzeltem, mint amilyen valójában volt. A T-Rex 500 teljesen jól tolerálta a szelet, pedig engem rendesen lökdösött. Nagyobb gépekkel még jobb volt a helyzet.
Ezzel észre se lehet venni a szelet: Align T-Rex 700E
De volt egy igazán bátor pilóta: Dobsa Balázs. Elővette az alig 300 gramm felszállótömegű T-Rex 250-est, és azzal repült egy fergetegeset. Hihetetlen volt látni, ahogy abban a szélben a 250-es a levegőben van, pedig még a látási viszonyok sem voltak ennek a gépnek kedvezőek.
Balázsra egyébként bárki felnézhet: egy éve repül, és nagyon szépen halad előre. Ja, és nem csak úgy kiszalad a repülőtérre dobni egy pár startot... ugyanis kerekesszékes. Neki nincs esélye ugrani, ha rárombol a helikopter, így marad a biztonságos repülés. De arra aztán igazán nem lehetett panasz. A 250-es végül egyben ért földet - Balázs azért újabb repülést ezzel nem kockázatatott.
Balázs és a T-Rex 250-es az üvöltő szélben
A napnak bármelyik résztvevőjét ki lehetne emelni, hiszen mindenki odatette magát. Már azzal, hogy ott volt. Azzal, hogy csinált fényképeket, videókat, hogy csak a hangulathoz járult hozzá, vagy éppen repült. Fabiati, Hori-zoli, Mojzes Józsi, Tamás 55, Nesy, Szaloker, Bundian, Baka, KTom és még ki tudja hányan, mind ott voltak. Sokakat nem soroltam fel, de nehéz is lenne.
Mojzes Józsi felhajtogatta a lapátokat a főtengelyre
N.james-ék kitettek magukért. Volt fedett pihenőhely, parkolási lehetőség, lekerített repülési zóna, büfé, hangulat, és az elmaradhatatlan zsíroskenyér lilahagymával. Így a HBK ha másért nem, ezért biztosan fogalom marad a köreinkben... Legközelebb Vértesszőlősön júniusban.
Fotók: n.james, Dobsa Balázs
Videók: Tamás 55
Köszönet érte...