Címkék

100 class (4) 200 class (1) 2 lapát (1) 300 class (1) 3d helikopter (11) 3 lapát (1) 450 class (8) 500 class (1) 600 class (4) 716 (1) aerofly (1) align (12) alouette (1) am (1) amatőr pilóta (5) amfíbia (1) an 2 (1) ardrone (1) arrace (1) baleset (5) beállítás (8) beastx (1) bemutató (6) Blackbushe Airport (1) black hawk (1) blade (2) bmfa (2) budaörs (1) Címkék (1) david phipps (2) da 40 (1) diamond (1) drón (6) drónszabály (6) dróntörvény (8) dsss (1) EASA (4) ec 135 (2) eflite (2) eflite blade msr (2) éjszakai repülés (2) elemzés (1) elmélet (2) emh (1) esemény (8) eu (3) farkashegy (1) fasst (1) fényképezés (4) fhss (1) filmezés (4) fm (1) fogalmak (2) FONTOS (1) fotózás (4) fpv (1) futaba (1) GAUI (2) gaui x2 (2) gyerek (3) ha eca (1) ha lfz (1) ha uti (1) hbk (1) hbk találkozó (1) helikopter (38) heliob (2) Heliwood (1) hexacopter (2) hideg (5) hk (2) (2) hsd (1) ICON A5 (1) ilyushin (1) il 14 (1) indoor (2) jakabszállás (1) jak 52 (1) javítás karbantartás (1) jet ranger (1) jogszabály (4) jr (1) Kan Poonnoi (1) kecskemét (1) kezdő (6) kezdő pilóta (17) koax (5) lhbs (1) lhfh (2) lhjk (1) lhke (1) lhsn (4) lhtl (2) malév (1) md 500d (8) md 500e (1) merlin tracer (2) merlin tracer 60 (1) merlin tracer 80 (2) mh 86 (2) mig 15 (1) mikado logo 600 (1) mi 17 (2) mi 24 (4) mi 8 (2) multicopter (5) nagy helikopter (8) night flight (2) oe xek (1) pcm (1) phoenix rc (6) pilóta (21) putyin (1) quadrocopter (8) rádió (2) realflight (1) reflex xtr (1) rendezvény (7) repülés (36) repülőgép (11) repülőtér (5) rotorfej (1) sab goblin 700 (1) scale helikopter (9) sikorsky (1) spektrum (1) sportkamera (2) szabályozás (7) szél (4) szerelés (4) szigethalom (1) szimulátor (10) szolnok (4) tanuló (5) távirányító (1) tél (4) teszt (4) tök (1) tököl (2) törvény (5) tricopter (3) t rex (8) t rex 100 (2) t rex 250 (1) t rex 450 (1) t rex 500 (6) t rex 600 (5) UAS (4) UAV (5) uh 60 (2) UK (3) video (3) wilga (2) Címkefelhő

Forgószárny

RC helikopterek, azaz minden, amit az RC helikopteres repülésről tudni kell. Azért néha a nagytestvérek irányába is kitekintünk. A blog személyes véleményeket tartalmaz, könnyen előfordulhat, hogy nincs igazam, de azért igyekszem: A TÉVEDÉS JOGA FENNTARTVA!

Friss topikok

HTML

Valami teljesen más, de látni kell...

2012.10.02. 01:01 | _pgpetike | Szólj hozzá!

Ha ez fórum lenne, akkor most Off-olok. Meg így is, mert semmi köze nincs a modellhelikopterekhez, de még a forgószárnyakhoz se. De nem mehetek el mellette szó nélkül. Mert van annyira nagyszerű, hogy beszéljünk róla. Mert mindenkinek ismernie kell, aki a repüléssel foglalkozik. Ha műsörvezető lennék, akkor valami ilyesmit mondanék: "És örömmel jelentem be Önöknek ezt az ikonikus alkotást, ezt a remekművet az ICON A5-öt"

02.jpg

ICON A5 - további képek is vannak...

Szóval valamikor 2006-ban és a rá következő években a Szilikon-völgyben, ott a nagy víz túloldalán pár ember összefogott, hogy tervezzen valami egészen elképesztőt, amit mi egyszerűen csak repülőgépnek hívunk. Ebben nem is lenne semmi említésre méltó, csakhogy ezek az emberek valamit másképp csináltak. Újragondolták a fogalmat: repülőgép.

Nem, semmi tudományos fantasztikus, vagyis UFO-szerű nincsen benne, egyszerűen csak kiléptek a hétköznapi konvenciókból, kiléptek a dobozból, és feltettek olyan kérdéseket, amiket máshol nem tesznek fel. Alkottak egy repülőgépet, ami képes felszállni vízről vagy szilárd talajról, jól tárolható, könnyen üzemben tartható, elérhető árú, és... mondhatni bolondbiztos. Akár egy autó.

i1.jpg

Akár egy autó is lehetne...

Addig semmi meglepő nincs benne, hogy ez egy amfíbia, ráadásul tolómotoros, egyébként igencsak futurisztikus megjelenésű gép. Hibátlan belső térrel rendelkezik, ami a legkevésbé sem emlékeztet egy repülőgépre, helyette inkább egy felső-közép kategóriás sedan utasterében érezhetjük magunkat. Mert a mérnökök mindent megtettek, hogy az átlagemberhez közelebb hozzák a repülést. A fogalmat ők is vallják: "a repülés mindenkié".

Eddig semmi különöset nem mondtam, szép repülőgép, jó is, mondhatni gazdaságos is. Na de mitől "bolondbiztos"? Ez így azért erős, PPL szintű képzettség szükséges hozzá. De aki a repülésben otthon van, az tudja, hogy a PPL nem más, mint a repülés úrvezetői "B"-kategóriás jogosítványa, és bizony a hétköznapi életben a "B"-kategóriás vezetők okozzák a legtöbb dugót, a legfurcsább forgalmi helyzeteket, számos balesetet, mert egyik se hivatásos vezető, de a többség alkalmatlan is rá.

2.jpg

A pilóták között ennyire nem rossz a helyzet, de a pilóta-hibás légi szerencsétlenségek 41%-a átesés, és az abból következő bedugózás következménye. Ezért az ICON mérnökeinek legnagyobb tervük az volt, hogy alkotnak egy dugózásálló (bocsánat, saját fordítás: spin resistance) repülőgépet, azaz megoldják, hogy az átesés következménye ne legyen "bedugózás".

Olyan az ICON A5 kialakítása, hogy egy átesést követően is irányítható marad, vagyis valóban közelebb hozza a repülést az átlagemberhez. Ettől a fenyegető veszélytől óvja meg utasait, akár egy autóban a sávtartó elektronika vagy a követő automatikás tempomat.

Egy fontos tényező azonban még akad: az ár, ami 140 ezer amerikai dollár, csakhogy hiába van ennyi pénzünk, 2016-ig várnunk kell a gépünkre, mert igény az van rá.

115.jpg

Ez egy valódi amfíbia...

Nem is nagyon részletezném tovább magát a gépet, mert akit érdekel, ezek után biztosan megnézi, akinek meg nem téma, az úgyse jutott el idáig.

Még egy dologban csináltak valamit másképpen az ICON emberei - hogy egy kicsit haza is beszéljek - elkészítették a gép Microsoft Flight Simulator verzióját, de letölthető a Phoenix RC-hez szánt változata is. És természetesen rendelhető a majdnem teljes konfiguráció RC modellben 200 USD ár körül (töltő és vevő nélkül), de van vevővel és töltővel is ellátott változata 279 USD áron.

Egyáltalán nem megszokott, hogy egy egyébként valódi repülőgépeket gyártó cég ennyire mellé álljon a modellezésnek, és egyből házon belül gondoskodjanak az RC változatról, valamint annak profi forgalmazásáról (HorizonHobby), az RC szimulátoros támogatást meg sokszor a modellgyártóktól sem kapjuk meg, nemhogy az igazi márkatulajdonostól.

a10.jpg

Összecsukva szállítható és tárolható

És egy kicsit a hazai esélyekről is gondolkodjunk: sajnos ez a dolog egyetlen szépséghibája. A magyar jogalkotás, a szabályozás annyira le van maradva a technikai fejlettségtől, hogy véleményem szerint akár tíz-tizenöt évet is várhatunk, mire egy ilyen ICON A5 magyar lajstromban repülhet. Nem könnyítik meg az esélyeit kétéltű tulajdonságai, ezzel a magyar gyártók is futottak már pár kört. Ráadásul kis hazánk hivatalnokai igencsak félnek az efféle forradalmi újításoktól, rendre el is meszelik azokat. Így csak remélni lehet, hogy lesz majd egy első fecske, lesz majd olyan bátor hivatalnok, akin ez a gép "átmegy", mert ha csak a fele igaz annak, amit a fejlesztőcsapat ígér, akkor is rengeteget javíthat a repülésbiztonságon.

ICON.jpg

Címkék: repülés repülőgép ICON A5 amfíbia

A bejegyzés trackback címe:

https://forgoszarny.blog.hu/api/trackback/id/tr354814746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása