Címkék

100 class (4) 200 class (1) 2 lapát (1) 300 class (1) 3d helikopter (11) 3 lapát (1) 450 class (8) 500 class (1) 600 class (4) 716 (1) aerofly (1) align (12) alouette (1) am (1) amatőr pilóta (5) amfíbia (1) an 2 (1) ardrone (1) arrace (1) baleset (5) beállítás (8) beastx (1) bemutató (6) Blackbushe Airport (1) black hawk (1) blade (2) bmfa (2) budaörs (1) Címkék (1) david phipps (2) da 40 (1) diamond (1) drón (6) drónszabály (6) dróntörvény (8) dsss (1) EASA (4) ec 135 (2) eflite (2) eflite blade msr (2) éjszakai repülés (2) elemzés (1) elmélet (2) emh (1) esemény (8) eu (3) farkashegy (1) fasst (1) fényképezés (4) fhss (1) filmezés (4) fm (1) fogalmak (2) FONTOS (1) fotózás (4) fpv (1) futaba (1) GAUI (2) gaui x2 (2) gyerek (3) ha eca (1) ha lfz (1) ha uti (1) hbk (1) hbk találkozó (1) helikopter (38) heliob (2) Heliwood (1) hexacopter (2) hideg (5) hk (2) (2) hsd (1) ICON A5 (1) ilyushin (1) il 14 (1) indoor (2) jakabszállás (1) jak 52 (1) javítás karbantartás (1) jet ranger (1) jogszabály (4) jr (1) Kan Poonnoi (1) kecskemét (1) kezdő (6) kezdő pilóta (17) koax (5) lhbs (1) lhfh (2) lhjk (1) lhke (1) lhsn (4) lhtl (2) malév (1) md 500d (8) md 500e (1) merlin tracer (2) merlin tracer 60 (1) merlin tracer 80 (2) mh 86 (2) mig 15 (1) mikado logo 600 (1) mi 17 (2) mi 24 (4) mi 8 (2) multicopter (5) nagy helikopter (8) night flight (2) oe xek (1) pcm (1) phoenix rc (6) pilóta (21) putyin (1) quadrocopter (8) rádió (2) realflight (1) reflex xtr (1) rendezvény (7) repülés (36) repülőgép (11) repülőtér (5) rotorfej (1) sab goblin 700 (1) scale helikopter (9) sikorsky (1) spektrum (1) sportkamera (2) szabályozás (7) szél (4) szerelés (4) szigethalom (1) szimulátor (10) szolnok (4) tanuló (5) távirányító (1) tél (4) teszt (4) tök (1) tököl (2) törvény (5) tricopter (3) t rex (8) t rex 100 (2) t rex 250 (1) t rex 450 (1) t rex 500 (6) t rex 600 (5) UAS (4) UAV (5) uh 60 (2) UK (3) video (3) wilga (2) Címkefelhő

Forgószárny

RC helikopterek, azaz minden, amit az RC helikopteres repülésről tudni kell. Azért néha a nagytestvérek irányába is kitekintünk. A blog személyes véleményeket tartalmaz, könnyen előfordulhat, hogy nincs igazam, de azért igyekszem: A TÉVEDÉS JOGA FENNTARTVA!

Friss topikok

HTML

Grammkérdés - egyben magyarázat

2023.01.30. 07:53 | _pgpetike | Szólj hozzá!

Most raktam ki egy cikket az angol és a magyar oldalra arról, hogy tényleg számítanak-e a 15-30 grammos különbségek két heli között. Itt meg elmondom, hogy mi is volt a háttérben, hogy egyáltalán miért is született meg a cikk.

helicopter-weighting.jpg

Mellesleg a tömeg lemérésére ez a mérleg tökalkalmatlan - nullát mért - de kellett a kép

Ez a tömeg dolog már egy ideje, mint egy rossz átok, üldöz engem. Vérre menő vitákat hallgattam végig arról, hogy most a Raw 700 vagy a TB70 könnyebb-e, hogy a Goosky RS4 vagy a Protos 380 hajtáslánca könnyebb-e, és őszintén szólva elegem lett. Mert az útszéli kutyát nem érdekli. Egyrészt ez egy tucat dologtól függ, másrészt az átlagpilóta számára aztán édes mindegy.

Emlékszem arra, amikor még gyerekcipőben járt a LiPo technika, azokat a nyomorult akkukat meg maximum 1C-vel kellett tölteni, vagyis az 5 perc alatt kireppent akkumulátor mintegy 30-40 percet töltött a töltőn. Drága is volt, érzékeny is volt, be is halt elég gyorsan és kellett belőle legalább 6-8 darab egy délutánra hogy értelmes mennyiséget lehessen repülni.

Aztán megjelentek a LiFe cellák. Lehetett őket ütni-vágni, akár 5C-vel is tölteni, nem egész 10 perc alatt fel is töltöttek. Nem volt balansz töltés, nem volt semmi nyűgje, csak hát a három cellás helibe négy LiFe cella kellett, az meg dög nehéz volt. Kellett is a gumistól extra keréksúly a helikopter farkára - hogy még nehezebb legyen -  hogy legalább valami köze legyen a tömegközépontnak ahhoz, amit ideálisnak hívunk. 

De két pakkal egy délután akár 12-14 startot is repülhettem, és nem csak nyolcasozás volt. Jó, tényleg másképpen repült, kenődősebb is volt, de kit érdekelt? Megszoktam és imádtam, mert folyamatosan repülhettem - ennek kellene lennie a lényegnek.

És őszintén szólva még embert nem láttam annak alapján dönteni két helikopter között, hogy melyik a könnyebb. Na jó, láttam ilyet, az vett magának Henseleit helikoptert. Hát akinek ez kell, az vegyen - ha még lehet. Aztán fizesse az aranyárban levő alkatrészeket.

A nagy többség a végén úgyis árcédula alapján dönt - meg esetleg, hogy mekkora fejtörő hozzá alkatrész venni. De hogy a pénz leszurkolásakor az a pár gramm nem fog számítani, az tuti.

A bejegyzés trackback címe:

https://forgoszarny.blog.hu/api/trackback/id/tr8718037092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása