Címkék

100 class (4) 200 class (1) 2 lapát (1) 300 class (1) 3d helikopter (11) 3 lapát (1) 450 class (8) 500 class (1) 600 class (4) 716 (1) aerofly (1) align (12) alouette (1) am (1) amatőr pilóta (5) amfíbia (1) an 2 (1) ardrone (1) arrace (1) baleset (5) beállítás (8) beastx (1) bemutató (6) Blackbushe Airport (1) black hawk (1) blade (2) bmfa (2) budaörs (1) Címkék (1) david phipps (2) da 40 (1) diamond (1) drón (5) drónszabály (5) dróntörvény (7) dsss (1) EASA (4) ec 135 (2) eflite (2) eflite blade msr (2) éjszakai repülés (2) elemzés (1) elmélet (2) emh (1) esemény (8) eu (2) farkashegy (1) fasst (1) fényképezés (4) fhss (1) filmezés (4) fm (1) fogalmak (2) FONTOS (1) fotózás (4) fpv (1) futaba (1) GAUI (2) gaui x2 (2) gyerek (3) ha eca (1) ha lfz (1) ha uti (1) hbk (1) hbk találkozó (1) helikopter (38) heliob (2) hexacopter (2) hideg (5) hk (2) (2) hsd (1) ICON A5 (1) ilyushin (1) il 14 (1) indoor (2) jakabszállás (1) jak 52 (1) javítás karbantartás (1) jet ranger (1) jogszabály (4) jr (1) kecskemét (1) kezdő (6) kezdő pilóta (17) koax (5) lhbs (1) lhfh (2) lhjk (1) lhke (1) lhsn (4) lhtl (2) malév (1) md 500d (8) md 500e (1) merlin tracer (2) merlin tracer 60 (1) merlin tracer 80 (2) mh 86 (2) mig 15 (1) mikado logo 600 (1) mi 17 (2) mi 24 (4) mi 8 (2) multicopter (5) nagy helikopter (8) night flight (2) oe xek (1) pcm (1) phoenix rc (6) pilóta (21) putyin (1) quadrocopter (8) rádió (2) realflight (1) reflex xtr (1) rendezvény (7) repülés (36) repülőgép (11) repülőtér (5) rotorfej (1) sab goblin 700 (1) scale helikopter (9) sikorsky (1) spektrum (1) sportkamera (2) szabályozás (5) szél (4) szerelés (4) szigethalom (1) szimulátor (10) szolnok (4) tanuló (5) távirányító (1) tél (4) teszt (4) tök (1) tököl (2) törvény (5) tricopter (3) t rex (8) t rex 100 (2) t rex 250 (1) t rex 450 (1) t rex 500 (6) t rex 600 (5) UAS (2) UAV (3) uh 60 (2) UK (3) video (3) wilga (2) Címkefelhő

Forgószárny

RC helikopterek, azaz minden, amit az RC helikopteres repülésről tudni kell. Azért néha a nagytestvérek irányába is kitekintünk. A blog személyes véleményeket tartalmaz, könnyen előfordulhat, hogy nincs igazam, de azért igyekszem: A TÉVEDÉS JOGA FENNTARTVA!

Friss topikok

HTML

Dróntörvény... kicsit sárgább, kicsit savanyúbb...

2014.08.29. 01:20 | _pgpetike | 3 komment

Ezer éve nem írtam, kicsit fel is adtam az efféle ambícióimat, meg aztán nem lett volna korrekt, mikor mostanában nem nagyon van lehetőségem a dolgok ezen oldalával foglalkozni. Az ok prózai, Angliában valahogy rövidebbek a napok - sokkal.

Csakhogy két nappal ezelőtt felhívott a Magyar Televízió, hogy interjút kérjenek. Hát ez nem jött össze, de a szerkesztő hölggyel elég hosszan elbeszélgettem telefonon a témában (sajnos a névmemóriám csapnivaló, így fogalmam sincs, ki volt az). Felkeltette az érdeklődésem, hogy mi zajlik arrafelé, és hát ahogy Hofi Géza bácsi mondá valamikor, a "pofám leszakad".

Draganflyer-X8.jpg

Mintegy öt perc olvasgatás és kutakodás elegendő volt, hogy kiakadjak, mert hát ez megint olyan magyaros. Csináljunk valamit, mindegy hogy mit, a lényeg a látszat, mi dolgozunk, az ország meg épül és szépül. Tisztára, mint a szocializmusban, a különbség csak annyi, hogy akkor legalább a dolgok egy része fedte az igazságot. Nem akarom ezt idecitálni, de valahogy ezért vagyok itt, azaz ott.

Le merném fogadni, hogy csupa olyan ember vesz részt a dologban - szakértők - akiknek van némi fogalmuk a dolgok állásáról, de úgy igazán csak a felszínt kapargatják. Ha meg mégsem, akkor szálljanak magukba, mert ez a modellezés hazai kinyírása. Ha ezt ebben a formában végigviszik, a maradék esélyét is megölik annak, hogy valaha Magyarországon lesz egy normális modellezés. Amit az ország vezetői pénzügyileg elkezdtek, azt most törvényi oldalról befejezik. Mondanám, hogy csupa rosszindulatból, pedig tényleg - mást nehéz feltételezni.

Látva a hazai repülés tényleges - és botrányos - helyzetét, a sorra megszűnő repülőtereket, és repülőtér-bezárásokat (Dunakeszi, Farkashegy, Hármashatár-hegy és végül Tököl), nem is nagyon tudok mást feltételezni, csak ennek még az okát se nagyon látom és értem, mert itt még ingatlan biznisz sincs, ahogy az angol mondja: "just because".

Szóval adva van egy zseniális szabálytervezet annak mindenféle hátulütőjével. Szép, hogy a szakhatóságok mintegy 18-19 évvel a törvény hatályba lépését követően felébredtek, hogy bizony van egy kötelezettségük, mégpedig ennek a szabályozása. És sikerült is a lényeget felfogni, azaz szabályozni kell, a többi nem számít. Ha azt mondjuk, hogy a Duna visszafelé folyik, akkor az úgy is van, elvtársak. Nem ismerős?

Lehet, hogy velem van a baj, de amióta kicsit messzebbről nézem a dolgokat, azért van egyfajta másik perspektívám is. Valahogy itt az EU nyugati szélén a dolgok működnek, néha jól, néha rosszul, de működnek. A módszertan végtelenül egyszerű: teremtsünk egy feltételrendszert, ami logikus és érthető, majd alkossunk rá szabályokat. Nem kell agyonbonyolítani, a lényeg, hogy a kereteket határozzuk meg, ami azon belül van, az rendben van.

Hogy mást ne mondjak, elég megnézni az itteni jogosítványokat. Kísértetiesen hasonlít a magyarra, egy-két apró különbséggel. Jelentéktelen dolgok. Például, rajta van a címed. Nincs túlbonyolítva, odavésik és kész. Cserébe elfogadják mindenhol, mint proof of address, azaz lakcímigazolás. Ha nincs jogsid, akkor egy halom papír kell a legalapvetőbb dolgokhoz is, mert ha nincs címed - hiteles címed - akkor itt még egy nyamvadt internet-előfizetést, de még tisztességes állást sem kapsz. A másik alapvető különbség az érvényességi idő. Ez egyénenként változó, de 70 éves korodig szól. Ha nem vagy alkalmas a vezetésre egészségileg, akkor azt NEKED kell belátni, és nem vezetni. Nem ellenőrizgetnek. Persze van itt még egy rakat, magyar ember számára hihetetlennek tűnő szabály, de most ebbe ennél mélyebben ne menjünk bele. Egy a vezérelv, hogy a kereteket határozzák meg, a többi nincs agyonvariálva.

És akkor mi is a baj, ezzel a jelenlegi tervezet agyszüleménnyel?

Ha nagyon egyszerűen akarnék fogalmazni, akkor az, hogy létezik. De nézzük a konkrétumokat - sajnos kénytelen leszek egy-két brit mintát is idecitálni.

Először is a repülést valamiféle szakszolgálati engedélyhez akarják kötni.

Ez nagyon helyes, csakhogy... Sikerült megint a dolog jó végét megfogni, a lényeg a szabályozás és az ENGEDÉLY. Na ez errefelé úgy működik, hogy ha ki akarod próbálni, akkor valami jelentéktelen (értsd párszáz FORINTOS) díj megfizetése mellett bármelyik modellklubnál megteheted úgy, hogy biztosításod is van. Ha tetszik, akkor kifizeted az otthoni mércével tetemes, helyi viszonylatban elfogadható éves biztosítási és klubtagsági díjat, oszt nosza, lehet a modellrepülőtéren repülni. Onnantól kezdve a klub saját hatásköre a szabályok betartása és betartatása. A Croydon Airport Model Flying Club esetében a repülőterükön van egy olyan szabály, hogy a maximális repülési magasság 600 láb. Alig pár kilométerrel arrébb van Biggin Hill repülőtér, és mit ad Isten pont pályairányban van a modellrepülőtér. Egyébként csak a szokásos szabályok, ez volt az egyetlen speciális itt. Kérdeztem, hogy lehet-e repülőtéren kívül is repülni, és hát géptípusa és parkja válogatja. Az én felelősségem, hogy történik-e valami. Most tessék megkeresni, hol írtam le az engedély szót ebben a bekezdésben. Igen jól látod, a magyarországi tervezetnél. Az már egy másik kérdés, ha ezt professzionális szinten, bemutatókon, oktató-pilótaként, esetleg üzletszerű filmezés keretén belül akarod űzni. Oda igenis szükséges valamiféle előképzettség. Na de ki és hogyan fogja neked ezt megadni?

A modellezést valamiféle klubtagsághoz akarják kapcsolni.

Meg tudja nekem valaki mondani, hogy hány magyarországi klub létezik? Nem ilyen névvel rendelkezőkre, kis létszámú helyi csoportokra, hanem MŰKÖDŐ klubokra gondolok, valódi élettel, programmal, szervezettséggel. Szerintem pontosan egy kezem is sok hozzá, hogy megszámoljam. Ez azért fontos, mert egy valódi klubtagság velejárója a klubtagsági díj, amiért cserébe modellrepülőteret, képzést, szakmai segítséget, repülési lehetőséget és biztosítást kapok. Nem "vagy", hanem "és". Ez normális keretek között olyan évi 30-50 ezer forint leperkálását jelentené fejenként és nagyon alaphangon, és klubonként olyan 20-30 tag minimálisan kellene (mármint aki fizet is), hogy ezek a dolgok valóban tudjanak működni. Na akkor lehet sorban állni, ki tudja ma ezt Magyarországon kifizetni? Ja, nem tudod, akkor ne repülj. És már kész is a remekmű, fizetőképes klubtagság hiányában klub sincs. Jelentem ez itt - az Egyesült Királyságban - klubonként változó, de olyan 150-300 font között alakul évente (vagyis 60-120 ezer forint), amiért van klubélet, zárt, bekerített modellrepülőtér - üzemidővel - és biztosítás. Ja a biztosítás (szigorúan elmondás alapján, leírva nem láttam) 5 millió font okozott kárig fizet - önrész nélkül. Ez 2 milliárd forintot jelent. Vagyis tetemes pénzt kell kifizessek (hazai viszonylatban), de kapok is érte valamit.

A modelleket típusvizsgához akarják kötni.

És ez az évszázad vicce a modellezésben. Nincs két egyforma konfiguráció... szerintem az egész országban... összesen. Akkor milyen típusvizsgáról beszélünk? Ki az alkalmas szervezet ezek kiadására??? Ugyanis egy ilyen mögé - civilizált országokban - valakinek felelősségel oda kell állni. Ha kiadtam egy típusengedélyt, és az valamiért csődöt mond, akkor bizony én viszem a balhét. Na várom a sorbanálló jelentkezőket, akik ezt felvállalják. Én tuti nem. Az ok rémesen egyszerű: ezt lehetetlen felelősséggel elvállalni. Ezek az eszközök nem repülésre készültek, mármint úgy értve, hogy minőségbiztosítási oldalról. Vagyis nincs bennük az a bizonyos plusz, ami a rendes repülőgépekbe készült utolsó csavarra is igaz. Ergo, felelősséggel ilyet kiadni nem tudok.

Ha már itt tartunk, akkor alkossuk meg ezt alkatrész-alapon, lévén akkor a konfigurációk sokféleségét kiküszöböltük. Mondjuk, hogy minden egyes alkatrészre valami külön minőségi vizsgát kellene alkalmazni. Lehet számolni, hogy mibe kerül ez egy olyan szervezetnek, aki mondjuk csak a szervókra szeretne ilyet kiállítani. Alig pár millió forintból meg lehet úszni - csak a szervókat. Egy olyan száz év alatt meg is térülhetne a beruházás, ha nincs más költségem - tekintetbe véve a magyarországi piacot. Akkor terheljük át a költségeket a megrendelőre, az otthon úgyis úgy szokás. Ha tényleg felelősséggel akarok valamit ellenőrizni, akkor azt bizony ütni kell, nem lehet tíz perc alatt megcsinálni. Ha a szerencsétlen hülye egy új alkatrészre akar ilyet kérni, fizettessük ki vele. Ja és vegyen egy szettet belőle pluszba, mert ugyebár élettartamot vizsgálunk. Alig párszázezer forint körül megáll a költsége, és már van is papírja a szervókról. Motor, gép, szabályzó, vevő, akkumulátor, rádió és millió egyéb cucc nem kell.

Az meg egy külön tészta, hogy a modellezésben alkalmazott technikák legalább olyan gyorsan változnak, mint mondjuk az informatika. Hogy mást ne mondjak, a Windows 8-ban a csempés startképernyő volt az irány a megszokott start menü helyett. Most ez úgy néz ki, hogy megszűnik. Szakavatottaknak egy másik példa: volt pár éve a WCF, mint követendő irány, aztán lett a WCF Data Services, és mintegy bő hónapja bejelenetette a Microsoft, Web API az új irány, a WCF-nek ezennel vége. Püff neki, ezt is hiába tanultam. Egyszerűen olyan gyorsan jelennek meg az újabb és újabb termékek, hogy egy magyarországi piacon ezeket gazdaságosan ellenőrizni és auditálni NEM lehet.

Folytathatnám, mert iszonyat hosszú a sor. Szép, hogy belekezdtek, bár ne tették volna, mert vagy kidobott idő, vagy a világ legeszementebb szabályozása és egyben a modellezés koporsójában az utolsó szeg lesz megalkotva. Félreértés ne essék, értékelem én a jószándékot, csak hát ide megint Hofi Géza egykori mondása passzol: "Az ország összes lyukát telerakták olajkályhával. Na most az a rohadék olajkályha mit eszik? Olajat a nyüves. Agáca fába bele se kóstol."

DSCF9915.jpg

Valamikor régen, amikor még volt modellezés, még volt VERSENY

Akkor milyen lenne egy jó szabályozás?

Hát a kérdés jó. Nem egyszer futottunk neki a dolgonak, de nagyjából ugyanazokba az akadályokba futunk bele. Először a modelleket kell szétcsoportosítani, és valamilyen ésszerű, nem túlszofisztikált logika mentén kategóriákat kialakítani. Például a törvényből ki kell sorolni a játék kategórióba tartozó cuccokat, mert hát a törvény értelmében jelenleg ezek is lajstroma nem kötelezett légi járművek. Valahol a határ a hobbi célú és hivatásszerű eszközök között lehetne. Esetleg a hobbi célú gépeket még két kategóriára, egy nagyteljesítményű (kvázi veszélyesebb) és egy abszolút kezdő vagy amatőr kategóriára lehetne bontani. Az alsóbb kategóriákból a szakszolálati engedélyt ki lehet hagyni, mondjuk a hobbi célú repülést biztonságos, arra alkalmas területhez lehetne kötni. Azért nem írok dedikált modellrepülőteret, mert ez a jelenlegi gazdasági helyzetben eleve halálra van ítélve, ugyanis annak költségei vannak.

A hobbi célú repülésnél mindenféle minőségi előfeltételt - ergo műszaki engedélyt - ki lehet hagyni. Ugyanez vonatkozhat akár a professzionális repülésre is, de hát ugye nem Magyarországon. Anglia esetében ez úgy működne, mint az M.O.T., azaz a műszaki vizsga. Az a fogalom, hogy "megbukott a műszakin", nem igazán létezik. Igen, el tud vérezni a verda, de akkor kapsz egy papírt, hogy bizony nincs fék az autón, és azt neked meg kell csináltatni. A TE FELELŐSSÉGED, hogy beülsz és elmész, vagy megcsináltatod. Ha azonban ezzel az autóval balesetet, ne adja Isten, halálos balesetet okozol, nagyon hosszú ideig nem kell Council-Tax-ot fizetned, mert a rácsok mögött ezzel nem kell foglalkozni. Így biztosítható, hogy a felkészült szakszolgálati engedéllyel rendelkező pilóta, valóban felelősséget vállaljon az üzemeltetett technikája után. Mellesleg az ittas vezetésre is igaz ez errefelé. Nincs határértékekhez kötve, hogy hány sör után ülsz be, de ha ittasan balesetet okozol, és a rendőrök úgy ítélik meg, hogy el tudtad volna kerülni, hosszú-hosszú időre a fűtés és a kaja megoldott. Valahogy még sincs rengeteg ittas vezetés itt...

Folytathatnám az ötletelést, de hát Angliára még egy dolog igaz. Ez egy mocskos, kapitalista ország, egyszerűen undorító, de itt fizetni kell szinte mindenért, méghozzá nem is keveset. És ilyen drága dolgok a munka és az ötletek. Szóval majd ha fizetnek érte, akkor folytatom, és megosztom az ilyen irányú szakmai tapasztalataimat és ötleteimet. De sajnos Krisztus sírját sem őrizték ingyen...

Címkék: repülés rendezvény fotózás helikopter pilóta quadrocopter UAV tricopter

A bejegyzés trackback címe:

https://forgoszarny.blog.hu/api/trackback/id/tr786646865

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tritonsrác 2014.08.29. 19:22:38

Kedves pgpetike!

Örülök, hogy távolba vándorolt kicsiny hazánk szülötte is néha hazatekint mi történik hátrahagyott országában, mindemellett sajnálom, hogy a M.T. közelebbi ismerőssel nem büszkélkedhet a témában de legalább innen kiderül, hogy érdekli a téma ezen hírcsatornát.

Bár a média foglalkozott korábban a "drónok" kérdésével, de leragadtak a szidalmazásánál, mert ugye a rossz hír a hír. Sajnos ez visszaütött, mert sok ember használ pilóta nélküli légijárművet, (ez a pontos megfogalmazása) amire ezáltal nagyobb figyelem összpontosult, mint szerették volna. Ez csúcsosodni látszott egy kolléga esetében, aki egy légi balesetnél a szigorúan lezárt légtérben az eseményen dolgozókat és a roncsot filmezte x csatorna számára, majd a hatóság leszállásra utasította, később pedig jelképes mértékű büntetést kellett fizetnie a törvényszegésért.

A téma szerintem többet érdemelt volna, mint öt perc olvasgatást, a háttér ugyanis teljesen más, mint azt hirtelen haragból kiszűrni lehet.

Többek közt egy korábbi nyílt kerekasztal beszélgetés alkalmával mód volt az tervezetet készítő szakemberekkel való kommunikáció, ahol sok téma volt érintve .

Van egy törvény. Hibás? Igen. Sok ilyen van még. A hatóságok változtatásán dolgoznak, ami nem egyszerű. Minden oldalnak vannak elvárásai, és követelései a témában (hatóság, hobbi, felhasználói szektor, stb.), ennek ellenére az igyekezet és hozzáállás messze túlszárnyalja a tipikus hatósági mentalitásról alkotott képet. A törvény előkészítését igenis hozzá gyakorlatban értők segítik, hogy a szórakozásból hobbi szinten modellezők, a gazdasági alapon munkát végzők és a hatóságok megfelelően elférjenek egymás melltett. Éppen ezért a bejegyzésben szereplő módon a tervek szerint remélhetőleg külön kategóriába esik a játék, a modell, a felhasználói és az egyéb eszköz. Nem kell félni attól, hogy végeredményként egy gyerekjáték vezetéséhez PPL (Private Pilot Licence) kell majd, de elvárható a rendezvényeken, tömeges összejöveteleken, forgatásokon komoly, gazdasági alapon munkát végzők részéről a törvények tudása és a technikához való alapvető hozzáértése.

A játék és modell kategóriák azok is maradnak, Játékok és modellek. Amivel munkát végeznek (a többi ország szabályozásához hasonlóan!) azok kerülnének vizsgálatra, hogy megfelelő stabilitással és adott üzemeltetési körülményekhez illeszkedve biztonsággal lehessen használni őket. Ez alapvető elvárás részemről is nem szeretném, hogy egy összetákolt bizonytalan üzemű szerkezet kárt tegyen bennem, vagy családomban akár egy rendezvényen vagyunk, akár kikapcsolódunk, nem is beszélve, ha közlekedünk.

A kinti területi kategóriák nálunk is tervben vannak. Klub, vagy egyesület esetén a légtér igénylése sem okozhat gondot így a "zárt" térben nem elképzelhetetlen a szintén leírt eset, hogy az 1:1 technika mellett elfér a "játék". Ez szükséges, mert egyes pilóta nélküli légijárművek (pl.: modellek) akár veszélyforrást is jelenthetnek.
Elismerték, hogy a légtér igénylés jelenleg nehéz és hosszadalmas, de ezen változtatniuk kell és akarnak is.

Jelenleg van törekvés a biztonságos hobbi és szabályos felhasználói üzemeltetés kialakítására, felelősségbiztosítás kötésére, de mint minden kezdet nehéz. Nem beszélve arról az apró félve említett tényről, hogy a közös ügyért legtöbbet tevők itthonról saját energiájukból és ingyen próbálják mindenki számára az utat egyengetni...

Idehaza a modellezés romokban. Ez nem csak a rendszer hibája, hanem nagy részben az egyéneké.
Anno volt klubélet, a modellezők összefogtak és segítették egymást, de legfőképpen betartották az írott és íratlan szabályokat, odafigyeltek és hallgattak a másikra. Régen az modellezett, aki tehetős volt, vagy minden kuporgatott pénzét erre áldozta. Ez behatárolta a modellező társadalmat is. A gazdag törte a technikát amíg meg ne unta(általában hamar), vagy megtanult modellezni. A szegény aki mindenét erre tette félre alapból óvatos volt, tehát megtanult modellezni. Manapság elárasztotta a boltokat az olcsó, de ennek ellenére sokszor igazi modellező élményt nyújtó eszközök tucatja, de hódít a profinak tetsző néha bizonytalan minőségű veszélyes játékok piaca is. A modellezés most sem kötelező, akárcsak régen, de könnyebb elkezdeni. Pont ennek az olcsó hullámnak köszönhető, hogy sokan belefognak nagy lelkesedéssel, de szembesülve a technikai és irányítás bonyolultságával megfutamodnak . Ez miatt nehéz állandó közösségként tekinteni a modellezésre.
Bízok benne, hogy a kialakuló jogi szabályozás a hobbimodellezőket és a munkát vállalókat egyformán védi. Addig is jó magyar szokást kerülve próbálok pozitívan, a törvényeket tisztelve élni és nem szidni a helyzet miatt másokat.

Ha már Hofi akkor én is idézek (sértődés elkerülése érdekében értem ezt magamra): " A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott."

_pgpetike 2014.09.03. 21:22:14

@Tritonsrác: Értem én, de ami a kommunikációból kiderült az sajnos nagyon nem az amit tőled, vagy akár a közvetlen ismeretségből ezután visszahallottam.

Igen, tudom, hogy ingyen dolgoztok, megtettem én is - NULLA reakcióval egy évvel ezelőtt. Mielőtt bárki azt feltételezné, hogy úgy a szabályozás egészének vagyok ellene, hát egy frászt. Sőt, én voltam és vagyok az egyik legnagyobb szószólója annak, hogy ami most van, az rossz. Amitől óvni próbálok ebben az esetben, az egy mégrosszabb helyzet - amit a nyilvános kommunikáció felvázol.

Teljesen egyetértek azzal, hogy nyakra-főre veszélyes helyzeteket teremtő, emberek feje felett ész és tudás nélkül filmezgető repüléseknek valahogy véget kell vetni, de a fürdővízzel azért kár kiönteni a gyereket. Miután elmondtam a véleményem, kaptam én hideget meleget.

Persze én mindenkit meghallgattam, elolvastam, stb... De ez egy olyan magyar szokás, hogy mindenki visszatámadt. Azt szinte senki nem kérdezte - pedig páran tudták, hogy korábban én is rajta voltam a kérdésen (na többek között ezért érdekes is, hogy csak én nem tudtam erről az előkészítésről) - szerintem mit hagytatok/hagytak figyelmen kívül...

De úgy vagyok ezzel, hogy most már nem érdekel. Legyen ez a TI ügyetek, csak a legjobbakat kívánom... Amire ez jó volt megint, hogy emlékeztessen, se heli versenyt, se semmilyen szervezési tevékenységet ne csináljak otthon, sőt, ma született meg a gondolat, bezárok mindent, lezárok mindent, felszámolok mindent, amit otthon felépítettem, felépítettünk. Nektek meg további sok sikert kívánok.

hadmer1 2015.03.08. 07:24:29

Valamilyen egyesülés alapítása szükséges lenne.
Reptetés
Előadások.
Bemutatok.

Gondolatok, elképzelések kellenek.Ehez pénz még nem kell.