Címkék

100 class (4) 200 class (1) 2 lapát (1) 300 class (1) 3d helikopter (11) 3 lapát (1) 450 class (8) 500 class (1) 600 class (4) 716 (1) aerofly (1) align (12) alouette (1) am (1) amatőr pilóta (5) amfíbia (1) an 2 (1) ardrone (1) arrace (1) baleset (5) beállítás (8) beastx (1) bemutató (6) Blackbushe Airport (1) black hawk (1) blade (2) bmfa (2) budaörs (1) Címkék (1) david phipps (2) da 40 (1) diamond (1) drón (5) drónszabály (5) dróntörvény (7) dsss (1) EASA (4) ec 135 (2) eflite (2) eflite blade msr (2) éjszakai repülés (2) elemzés (1) elmélet (2) emh (1) esemény (8) eu (2) farkashegy (1) fasst (1) fényképezés (4) fhss (1) filmezés (4) fm (1) fogalmak (2) FONTOS (1) fotózás (4) fpv (1) futaba (1) GAUI (2) gaui x2 (2) gyerek (3) ha eca (1) ha lfz (1) ha uti (1) hbk (1) hbk találkozó (1) helikopter (38) heliob (2) hexacopter (2) hideg (5) hk (2) (2) hsd (1) ICON A5 (1) ilyushin (1) il 14 (1) indoor (2) jakabszállás (1) jak 52 (1) javítás karbantartás (1) jet ranger (1) jogszabály (4) jr (1) kecskemét (1) kezdő (6) kezdő pilóta (17) koax (5) lhbs (1) lhfh (2) lhjk (1) lhke (1) lhsn (4) lhtl (2) malév (1) md 500d (8) md 500e (1) merlin tracer (2) merlin tracer 60 (1) merlin tracer 80 (2) mh 86 (2) mig 15 (1) mikado logo 600 (1) mi 17 (2) mi 24 (4) mi 8 (2) multicopter (5) nagy helikopter (8) night flight (2) oe xek (1) pcm (1) phoenix rc (6) pilóta (21) putyin (1) quadrocopter (8) rádió (2) realflight (1) reflex xtr (1) rendezvény (7) repülés (36) repülőgép (11) repülőtér (5) rotorfej (1) sab goblin 700 (1) scale helikopter (9) sikorsky (1) spektrum (1) sportkamera (2) szabályozás (5) szél (4) szerelés (4) szigethalom (1) szimulátor (10) szolnok (4) tanuló (5) távirányító (1) tél (4) teszt (4) tök (1) tököl (2) törvény (5) tricopter (3) t rex (8) t rex 100 (2) t rex 250 (1) t rex 450 (1) t rex 500 (6) t rex 600 (5) UAS (2) UAV (3) uh 60 (2) UK (3) video (3) wilga (2) Címkefelhő

Forgószárny

RC helikopterek, azaz minden, amit az RC helikopteres repülésről tudni kell. Azért néha a nagytestvérek irányába is kitekintünk. A blog személyes véleményeket tartalmaz, könnyen előfordulhat, hogy nincs igazam, de azért igyekszem: A TÉVEDÉS JOGA FENNTARTVA!

Friss topikok

HTML

Mínusz millió fok, jegesedés, repülés

2012.01.28. 22:29 | _pgpetike | Szólj hozzá!

Mostanában kissé rám jár a rúd egészség terén, úgyhogy elég kevés alkalmam volt repülni. Még nincs vége a januárnak, de már 11 alkalommal voltam különböző orvosnál és egészségügyi létesítményben. Ehhez mérten néha-néha jön össze egy-egy start, az is inkább este night-flight formájában. Ma viszont a mindenféle gyógyszerek és egyéb mellékhatások között volt egy három órás - nem biztos, hogy javallott - lyuk az életemben, aminek keretében egy régi meghívásnak tettem eleget, és kilátogattam a Farkashegyi Repülőtérre dobni pár startot.

HA-SKE és T-Rex 500

Nem részletezném a bajaimat, a lényeg, hogy nagyon úgy néz ki, két műtét is vár rám februárban. Nem, semmi végzetes, viszont annál kellemetlenebb, és kettő. Mondanom sem kell, nagyjából napi 16 órában ez jár a fejemben - a többiben alszom, úgyhogy kapóra jött a meghívás, ráadásul örültem is neki, mert még sose repültem a Farkashegyi Repülőtéren - mármint modellel.

A nagy hideg ellenére négy gép is volt nálam - az egyik kilógott a sorból: egy merevszárnyú motoros vitorlázó 78 cm-es fesztávolsággal. A maradék három egy 250-es, egy 500-as, és a 600 Nitró.

Multiplex Merlin, T-Rex-ek: 250, 500, 600

A repülőtéren rendes üzem is volt, így a kifutót szigorúan tiszteletben tartva a pálya mellett telepedtünk le. Már az első percekben látszott, nem ez lesz az a nap, amikor a startokat csak úgy dobáljuk, három perc után az ember már nem nagyon érzi a kezét. Kissé fújt a szél, a hőmérséklet erősen mínusz tartományban mozgott.

Ilyenkor az 5-7 perc hosszú startot végigrepülni kihívás. Az elején még minden oké, na de a vége felé a kezed nem érzed, az ujjaid annyira nem mozognak, hogy a telefonod képtelen vagy használni. A nitrós helikopternek ideális az idő: sűrű a levegő, a hideg miatt dúsan sem kell járatni a motort, mert nem melegszik. Nyolcas gyertyával teljesen jól repült a 600-as.

T-Rex 500 ESP FBL

Az elektromos helikopternél azonban más a helyzet: a gép erőtlen, kevésbé toleráns. Kissé ledermedt az egész. Az első akkumulátorral szinte fel se akart szállni, feltámolygott a levegőbe, de a legkisebb kollektívre is azonnal beesett a fordulat, így azonnal leszállás és akksicsere következett.

A Nitrós gépnek jó a hideg

A napot kis repülőzéssel zártuk - rám nem jellemző módon. Még mielőtt az a vád érne, hogy hűtlen lettem a forgószárnyas repüléshez, nem, szó sincs róla. Teljesen idegen a repülési forma. Most tanulom az alapokat: nem az irányokat, hanem a fogásokat.

Zárásként repülőztünk egyet

Abszolút idegen, hogy "néha" az oldalkormánnyal ellentétesen csűrök, különben túldől a gép, most szokom az orsó mozdulatait, a szép és csúszásmentes fordulók titkát. De a repülés ezen formáját tölteléknek szánom továbbra is, mintegy mellékesnek, amíg töltődnek az akkumulátorok, amíg egy picit lazítok.

HA-NTA

Már most teljesen "paramentes" a merevszárnyú repülés, a felszállás és a leszállás tartogat némi izgalmat, de a kettő között csak lazulok. A helikopter azonban összehasonlíthatatlan, teljesen más élmény, ott folyamatosan kell figyelni, a helikopter a repülés talán legextrémebb formája. Nem hiába, a mondás szerintem igaz: "real pilots fly helicopters - az igazi pilóták helikopterrel repülnek"

Címkék: repülés tél hideg helikopter repülőtér farkashegy repülőgép pilóta t rex 500 3d helikopter lhfh 600 class t rex 600

A bejegyzés trackback címe:

https://forgoszarny.blog.hu/api/trackback/id/tr973964616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.