Címkék

100 class (4) 200 class (1) 2 lapát (1) 300 class (1) 3d helikopter (11) 3 lapát (1) 450 class (8) 500 class (1) 600 class (4) 716 (1) aerofly (1) align (12) alouette (1) am (1) amatőr pilóta (5) amfíbia (1) an 2 (1) ardrone (1) arrace (1) baleset (5) beállítás (8) beastx (1) bemutató (6) Blackbushe Airport (1) black hawk (1) blade (2) bmfa (2) budaörs (1) Címkék (1) david phipps (2) da 40 (1) diamond (1) drón (5) drónszabály (5) dróntörvény (7) dsss (1) EASA (4) ec 135 (2) eflite (2) eflite blade msr (2) éjszakai repülés (2) elemzés (1) elmélet (2) emh (1) esemény (8) eu (2) farkashegy (1) fasst (1) fényképezés (4) fhss (1) filmezés (4) fm (1) fogalmak (2) FONTOS (1) fotózás (4) fpv (1) futaba (1) GAUI (2) gaui x2 (2) gyerek (3) ha eca (1) ha lfz (1) ha uti (1) hbk (1) hbk találkozó (1) helikopter (38) heliob (2) hexacopter (2) hideg (5) hk (2) (2) hsd (1) ICON A5 (1) ilyushin (1) il 14 (1) indoor (2) jakabszállás (1) jak 52 (1) javítás karbantartás (1) jet ranger (1) jogszabály (4) jr (1) kecskemét (1) kezdő (6) kezdő pilóta (17) koax (5) lhbs (1) lhfh (2) lhjk (1) lhke (1) lhsn (4) lhtl (2) malév (1) md 500d (8) md 500e (1) merlin tracer (2) merlin tracer 60 (1) merlin tracer 80 (2) mh 86 (2) mig 15 (1) mikado logo 600 (1) mi 17 (2) mi 24 (4) mi 8 (2) multicopter (5) nagy helikopter (8) night flight (2) oe xek (1) pcm (1) phoenix rc (6) pilóta (21) putyin (1) quadrocopter (8) rádió (2) realflight (1) reflex xtr (1) rendezvény (7) repülés (36) repülőgép (11) repülőtér (5) rotorfej (1) sab goblin 700 (1) scale helikopter (9) sikorsky (1) spektrum (1) sportkamera (2) szabályozás (5) szél (4) szerelés (4) szigethalom (1) szimulátor (10) szolnok (4) tanuló (5) távirányító (1) tél (4) teszt (4) tök (1) tököl (2) törvény (5) tricopter (3) t rex (8) t rex 100 (2) t rex 250 (1) t rex 450 (1) t rex 500 (6) t rex 600 (5) UAS (2) UAV (3) uh 60 (2) UK (3) video (3) wilga (2) Címkefelhő

Forgószárny

RC helikopterek, azaz minden, amit az RC helikopteres repülésről tudni kell. Azért néha a nagytestvérek irányába is kitekintünk. A blog személyes véleményeket tartalmaz, könnyen előfordulhat, hogy nincs igazam, de azért igyekszem: A TÉVEDÉS JOGA FENNTARTVA!

Friss topikok

HTML

Két ember és egy helikopter emlékére

2011.07.31. 18:23 | _pgpetike | Szólj hozzá!

Éppen ma három éve történt, hogy Hatala János és Sörös Milos életüket áldozták munkájukért. Egy szerencsétlen baleset, a véletlenek egész sora és sors akarta így. Három ember azonban élve megúszta a balesetet. 2008. július 31-én Kiskunlacháza térségében lezuhant a HA-ECE mentőhelikopter.

Eurocopter EC-135 T2 - HA-ECE a baleset előtt két hónappal.

Az okokat az arra hivatottaknak sem sikerült maradéktalanul megválaszolni. Hogy a gép egy apró elektromos alkatrészének meghibásodása, egy kondenzátor működésképtelensége egy ilyen baleset elsődleges oka legyen, a mai napig felfoghatatlan.

A MEDIC-14 hívójelű EC-135 T2 típusú mentőhelikopter 13:25-kor indult Paksról. Fedélzeten elöl ül a tapasztalt oktató, berepülő és teheremelő jogosítású pilóta Hatala János, Sörös Milos - a 27 éves mentőápoló - akik nem élték túl. A gépen hátul van az orvos, egy égési sérült, két éves kisfiú és az édesanya.

13:39-ig minden a szokásosnak megfelelően ment, ekkor azonban a kondenzátor elindított egy láncreakciót. Annyi bizonyos, hogy a két hajtómű egyike ezért leállt. A másik hajtómű további viselkedésére azonban máig nincs megnyugtató magyarázat.

A gép a baleset előtt hirtelen emelkedni kezdett, majd gyorsan süllyedt és lassult. Végül 13:43-kor a földnek csapódott. A helikopter farka letört, a gép felborult.

HA-ECE maradványai

Talán a szerencse, talán a helikopter felépítése, de a pilóta egészen biztosan szerepet játszott abban, hogy "csak" két halálos áldozata lett a balesetnek. Hárman élve jutottak ki a roncsok közül. A sérült kisfiú eljutott az eredeti célállomáshoz, Budapestre.

De Sörös Milosnak és Hatala Jánosnak nem volt szerencséje. Milos azonnal meghalt, míg a helikoptert vezető pilóta három nappal később, augusztus 3-án a kórházban vesztette életét.

A két hajtómű leállt, a helikopter gyorsan süllyedt. A pilóta megpróbált lerotálni, de a manőver nem sikerült - a lapátok túllassultak, a helikopter túl nagy sebességgel ért földet. A történtek a mai napig vitatottak, sok kérdőjelet hagytak maguk után. De senkiben ne legyen kétség, hogy a pilóta, az ápoló és a gép együttesen megmentettek három életet.

Emlékezzünk rájuk:

Hatala János (élt 53 évet)

Sörös Milos (élt 27 évet)

A baleset részleteiről a kivizsgálás által feltárt történtekről:
http://rchelicopter.hu/content/20110731/haece.htm

Címkék: baleset helikopter ec 135

A bejegyzés trackback címe:

https://forgoszarny.blog.hu/api/trackback/id/tr523114778

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.