Címkék

100 class (4) 200 class (1) 2 lapát (1) 300 class (1) 3d helikopter (11) 3 lapát (1) 450 class (8) 500 class (1) 600 class (4) 716 (1) aerofly (1) align (12) alouette (1) am (1) amatőr pilóta (5) amfíbia (1) an 2 (1) ardrone (1) arrace (1) baleset (5) beállítás (8) beastx (1) bemutató (6) Blackbushe Airport (1) black hawk (1) blade (2) bmfa (2) budaörs (1) Címkék (1) david phipps (2) da 40 (1) diamond (1) drón (6) drónszabály (6) dróntörvény (8) dsss (1) EASA (4) ec 135 (2) eflite (2) eflite blade msr (2) éjszakai repülés (2) elemzés (1) elmélet (2) emh (1) esemény (8) eu (3) farkashegy (1) fasst (1) fényképezés (4) fhss (1) filmezés (4) fm (1) fogalmak (2) FONTOS (1) fotózás (4) fpv (1) futaba (1) GAUI (2) gaui x2 (2) gyerek (3) ha eca (1) ha lfz (1) ha uti (1) hbk (1) hbk találkozó (1) helikopter (38) heliob (2) Heliwood (1) hexacopter (2) hideg (5) hk (2) (2) hsd (1) ICON A5 (1) ilyushin (1) il 14 (1) indoor (2) jakabszállás (1) jak 52 (1) javítás karbantartás (1) jet ranger (1) jogszabály (4) jr (1) Kan Poonnoi (1) kecskemét (1) kezdő (6) kezdő pilóta (17) koax (5) lhbs (1) lhfh (2) lhjk (1) lhke (1) lhsn (4) lhtl (2) malév (1) md 500d (8) md 500e (1) merlin tracer (2) merlin tracer 60 (1) merlin tracer 80 (2) mh 86 (2) mig 15 (1) mikado logo 600 (1) mi 17 (2) mi 24 (4) mi 8 (2) multicopter (5) nagy helikopter (8) night flight (2) oe xek (1) pcm (1) phoenix rc (6) pilóta (21) putyin (1) quadrocopter (8) rádió (2) realflight (1) reflex xtr (1) rendezvény (7) repülés (36) repülőgép (11) repülőtér (5) rotorfej (1) sab goblin 700 (1) scale helikopter (9) sikorsky (1) spektrum (1) sportkamera (2) szabályozás (7) szél (4) szerelés (4) szigethalom (1) szimulátor (10) szolnok (4) tanuló (5) távirányító (1) tél (4) teszt (4) tök (1) tököl (2) törvény (5) tricopter (3) t rex (8) t rex 100 (2) t rex 250 (1) t rex 450 (1) t rex 500 (6) t rex 600 (5) UAS (4) UAV (5) uh 60 (2) UK (3) video (3) wilga (2) Címkefelhő

Forgószárny

RC helikopterek, azaz minden, amit az RC helikopteres repülésről tudni kell. Azért néha a nagytestvérek irányába is kitekintünk. A blog személyes véleményeket tartalmaz, könnyen előfordulhat, hogy nincs igazam, de azért igyekszem: A TÉVEDÉS JOGA FENNTARTVA!

Friss topikok

HTML

Helikoptervásárlás - nehogymár egyszerű legyen...

2016.05.19. 23:27 | _pgpetike | Szólj hozzá!

Ahogy nézegettem a tartalmat a blogon, rájöttem, hogy már ezer téma meg lett említve, de egy ilyen alapvető dolog még sosem került igazán szóba - hogyan is vegyünk helikoptert? Nos röviden, összefoglalva: kezdőként egyedül sehogy, sokkal bonyolultabb mint autót venni. De persze ott a kisördög, ezért némi betekintést próbálok adni a döntéshozatalba, hogy legalább ne álljunk olyan bután a feladat előtt.

455_375048439244528_1126939866_n.jpg

Mivel a legtöbb ember tud autót vásárolni, ezért ahol lehet, autós példákkal fogom a dolgokat elmagyarázni. Most nem térnék ki márkákra, meg minőségi különbségekre, így is hosszú lesz ez a poszt, sőt lesz még folytatása is. De mindenkit óvnék attól az érzéstől, hogy ezeket a bejegyzéseket elolvasva csak úgy egyedül belevágjon a vásárlásba és még inkább a repülésbe. Ez olyan, mint az autóvezetés. Sokat lehet róla olvasni, az elméletet meg lehet tanulni egyedül, de a vezetést azért nem árt valaki olyannak a társaságában művelni, aki tisztában van a gyakorlattal. Ez bizony a modellhelikopterre is igaz, hiszen ebben a témakörben nem a játékboltok, üzletek polcain levő játékhelikopterekről beszélünk.

Először nézzünk pár alapfogalmat. Amit nézni fogunk, azok a hangzatosnak tűnő különböző készletek. Nem árt tudni, mi van a kifejezések és rövidítések mögött.

Legegyszerűbbnek az RTF (Ready to fly) kitek tűnhetnek. Ezek a besorolásukkal ellentétben a lehető legritkább esetben készek a repülésre. A rövidítés mögött az áll, hogy a doboz mindent tartalmaz, ami kell a repüléshez (vagy szinte mindent), de beállítva nincs. És ha mégis, akkor akár az új autó esetében, nem lehet csak beülni és vezetni, először az ülést, a támlát, a kormányt és a tükröket be kell állítani. Ez a helikopternél fokozottan igaz, mert magát a vezérlést kell testre szabni.

agnrh25e04x_6.jpg

Ha olajat kell cserélni, vagy kiégett a lámpa, bizony szerelő vagy megfelelő szerszám kell az autóhoz, nos ez ezeknél a helikoptereknél is így van, szerszámokat nem adnak, és sok speciális szerszám kellhet.

Eggyel magasabb szint az ARF (Almost ready to fly) kit, aminél tuti kell csavarozni, az előzőkhöz hasonlóan, a legtöbb dolog a dobozban lesz, de pár dolog (akkumulátor például) hiányozhat. Kicsit olyan, mintha kapnánk egy autót, de a kereket nekünk kellene hozzá vinni és felrakni - hozzáteszem, volt ilyen autóforgalmazás a történelemben.

1_32194.jpg

És akkor most jöjjön a hard core:

Mindegyik esetben többé-kevésbé előjöhet az IKEA-érzés. Kapunk egy nagy halom cuccot, sokszor alapvető szerszámokat, szép és részletes leírást, de a konyhabútort mi csavarozzuk össze. Aztán vagy leesik a falról vagy nem. Autóvásárlás házi összeszerelés mellett - ez sem teljesen ismeretlen értékesítési modell, bár kétségtelenül nem szokványos. Azért ne felejtsük el, hogy pár dolgot műszeresen kell beállítani, fékpad és a futómű-beállító berendezés nincs a dobozban. A helikopter esetén minimum rotor-állásszögmérő, forrasztópáka, sniccer, fogó kelleni fog, az nincs mellékelve.

Super combo kitek: Magához a helikopterhez mindent tartalmaz a doboz. Nincs benne akkumulátor, rádió és vevő. Ezeket leszámítva semmit nem kell megvenni a helikopterhez. Ezek általában összeillő komponenseket, egymáshoz passzoló elemeket tartalmaznak. Nem adnak az autóhoz 1.8-ashoz való váltót és 2.4-es motort, minden be fog férni a helyére, minden illeszkedik a másikhoz.

agnkx015080_1.jpg

Combo kitek: Egy kicsit nehezebb, de szabadabb az életünk, mert csak az alapvető dolgokat tartalmazza a doboz, a hiányzó komponenseket szabadon megválaszthatjuk. Ez olyan, mintha versenyautót építenénk. Van egy alap autónk és abba teszünk bele olyan dolgokat amik gyárilag nem voltak benne, mást adnának az alapmodellben. Nem egy komplett autót vettünk, hanem egy olyat, amiben nincs váltó, kuplung. Szabadon eldönthetjük - bizonyos keretek között - hogy mi kerül a versenyautónkba. Persze ezt nekünk kell összeszerelni.

align-t-rex-550e-pro-dfc-combo-rh55e07x-4.jpg

Ezekben a csomagokban általában benne van a helikopter összes szerkezeti eleme, a motor, a sebességszabályzó, meg a szervók is, de nincs benne a flybarless elektronika vagy a giroszkóp, a farokszervó. Természetesen minden olyan komponens is hiányzik, ami a super combo dobozokból hiányzik.

Kitek: Ezek a legkevésbé teljes készletek. A helikopter minden szerkezeti eleme megtalálható a dobozban, néha a motor és a sebességszabályzó is benne van, de se szervók, se giroszkóp/flybarless elektronika, se farokszervó nem lesz a dobozban. Sőt, egyes esetekbén akár a rotorlapátok is hiányozhatnak.

agnrh45e11x_1.jpg

Megemlítettünk pár fogalmat, amit nem ártana tisztázni. Mi az a szabályzó, mi a szervó, vevő, giroszkóp és flybarless elektronika. Ígérem erre is sort kerítünk, de egy (inkább több) külön bejegyzésben hamarosan....

Címkék: kezdő fogalmak kezdő pilóta

A bejegyzés trackback címe:

https://forgoszarny.blog.hu/api/trackback/id/tr388733248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása