Címkék

100 class (4) 200 class (1) 2 lapát (1) 300 class (1) 3d helikopter (11) 3 lapát (1) 450 class (8) 500 class (1) 600 class (4) 716 (1) aerofly (1) align (12) alouette (1) am (1) amatőr pilóta (5) amfíbia (1) an 2 (1) ardrone (1) arrace (1) baleset (5) beállítás (8) beastx (1) bemutató (6) Blackbushe Airport (1) black hawk (1) blade (2) bmfa (2) budaörs (1) Címkék (1) david phipps (2) da 40 (1) diamond (1) drón (5) drónszabály (5) dróntörvény (7) dsss (1) EASA (4) ec 135 (2) eflite (2) eflite blade msr (2) éjszakai repülés (2) elemzés (1) elmélet (2) emh (1) esemény (8) eu (2) farkashegy (1) fasst (1) fényképezés (4) fhss (1) filmezés (4) fm (1) fogalmak (2) FONTOS (1) fotózás (4) fpv (1) futaba (1) GAUI (2) gaui x2 (2) gyerek (3) ha eca (1) ha lfz (1) ha uti (1) hbk (1) hbk találkozó (1) helikopter (38) heliob (2) hexacopter (2) hideg (5) hk (2) (2) hsd (1) ICON A5 (1) ilyushin (1) il 14 (1) indoor (2) jakabszállás (1) jak 52 (1) javítás karbantartás (1) jet ranger (1) jogszabály (4) jr (1) kecskemét (1) kezdő (6) kezdő pilóta (17) koax (5) lhbs (1) lhfh (2) lhjk (1) lhke (1) lhsn (4) lhtl (2) malév (1) md 500d (8) md 500e (1) merlin tracer (2) merlin tracer 60 (1) merlin tracer 80 (2) mh 86 (2) mig 15 (1) mikado logo 600 (1) mi 17 (2) mi 24 (4) mi 8 (2) multicopter (5) nagy helikopter (8) night flight (2) oe xek (1) pcm (1) phoenix rc (6) pilóta (21) putyin (1) quadrocopter (8) rádió (2) realflight (1) reflex xtr (1) rendezvény (7) repülés (36) repülőgép (11) repülőtér (5) rotorfej (1) sab goblin 700 (1) scale helikopter (9) sikorsky (1) spektrum (1) sportkamera (2) szabályozás (5) szél (4) szerelés (4) szigethalom (1) szimulátor (10) szolnok (4) tanuló (5) távirányító (1) tél (4) teszt (4) tök (1) tököl (2) törvény (5) tricopter (3) t rex (8) t rex 100 (2) t rex 250 (1) t rex 450 (1) t rex 500 (6) t rex 600 (5) UAS (2) UAV (3) uh 60 (2) UK (3) video (3) wilga (2) Címkefelhő

Forgószárny

RC helikopterek, azaz minden, amit az RC helikopteres repülésről tudni kell. Azért néha a nagytestvérek irányába is kitekintünk. A blog személyes véleményeket tartalmaz, könnyen előfordulhat, hogy nincs igazam, de azért igyekszem: A TÉVEDÉS JOGA FENNTARTVA!

Friss topikok

HTML

Helyzetelemzés, avagy az RC helikopter jövője

2016.05.18. 00:01 | _pgpetike | Szólj hozzá!

Az elmúlt időszakban egy kicsit csendesebbek voltunk, kerestük magunkat ebben az új világban. Az utóbbi pár évben - főleg az utolsó kettőben - a multikopterek (népszerűbb nevén drónok - amivel én vitatkoznék) jelentősen felfejlődtek, előre nyomultak, és be kell lássuk, történt ez a modellhelikopterek kárára is.

11822863_1175948222419836_6545186781655389334_n.jpg

Alan Szabo Jr, - Align T-Rex 800E - ő se ma kezdte

Hogy mi sem bizonyítja jobban a fenti állítást, a nagyobb gyártók közül többen is befeküdtek a multikopter projekteknek, és elkezdék gyártani és forgalmazni saját változataikat. Nagyon úgy nézett ki, hogy - egy-két megszállottól eltekintve - az igazi rc helikopter fejlesztések leálltak. Volt ugyan egy pár kisebb újítás, pár új modell, de lényeges, nagy durranás nem nagyon akart megjelenni.

13256431_10154146705859544_6906841065734113963_n.jpg

Align drónok - Helikopterek? Ellenség? - Mindenesetre az egyik neves gyártónak ez lett a fő terméke egy időre

Napjainkra minden utcasarkon lehet multikoptert venni, akár nagyobb méretben és teljesítménnyel, és hát az első felszálláshoz - a helikopterrel ellentétben - nem nagyon kell tudás, repül az magától. Ez pedig generált egy széles lelkes, de annál tudatlanabb és felelőtlenebb fogyasztókört - boldog-boldogtalan “drónpilóta” légi fotográfus és filmes lett.

Közben egyre-másra jöttek a hírek a különböző multikopteres balesetekről, incidensekről, amik ugyan nem modellhelikopterrel történtek, de hát a széles néprétegek ezt szerették összemostni, és végső soron az egész modellező, RC társadalmat kikiáltották felelőtlen, veszélyes emberek gyülekezetének. Ez Magyarországon kevésbé volt tapasztalható, mint más országokban, például az Egyesült Királyságban.

es-drone-hits-ba-at-heathrow.jpg

Evening Standard - Drónnal ütközött egy British Airways járat a Heathrow közelében - utólag inkább cáfolták, mint megerősítették - részletek...

A trend ma sincs másképpen, a régi motorosok a figyelmeztető, óvó hangát elnyomja a multikopter légcsavarjának a zaja. De ez egy másik történet, egy másik repülési ág, maradjunk a helikoptereknél.

Az újonc pilóták száma megfogyatkozott, egyre kevesebben választják a repülés ezen formáját, de akik igen, azok annál lelkesebbek, visszaadják a reményt, hogy még sem hal ki ez a sportág. És közben a gyártók is összeszedték magukat, végre elkezdtek megjelenni a fejlesztések.

lower.jpg

Tareq Alsaadi - can you take it lower?

Ami bizonyos, hogy a számos új elektronika, kiegészitő és helikoptervariáns mellett mintha visszatérnénk az alapokhoz, vagyis lassan visszaszivárog a repülésbe a szívet dobogtató, nitro motor. Hogy ez a technika gyengébb lenne, mint az elektromos repülés, arra igyekszik rácáfolni a hamarosan megjelenő Goblin Black Thunder helikopter. Aki látta Tareq repülését Cape town-ban, az láthatta, hogy igencsak erőteljes helikoptert sikerült összehozni a SAB boszorkánykonyhájában, ami mentes minden olyan teljesítménybeeséstől, amit korábban a nitrós repüléstől megszoktunk. Ugyanaz a dinamizmus, ugyanaz az erő, amit az elektromos 700-asnál megszokhattunk, csak éppen ott van a hang, ami az egésznek a magját adja. A videó miatt a szagokat (megkockáztatnám, illatokat) nem érezhetjük, de a valóságban ez is bekövetkezik…(videó itt)

Ami pedig a pilótákat illeti, új, tehetséges pilóták repülését élvezhetjük, de a régiek közül is sokan megmaradtak. Igaz ez nemzetközi szinten, és igaz ez hazai viszonylatban is. Sorolhatnék neveket, de ha valakit kihagynék, akkor össze kellene szégyeljem magam. Van köztük olyan, aki abbahagyta, majd ismét kézbe vette a rádiót. Van, aki vargabetűt tett, és visszatért ehhez a repülési ághoz.

600421_302270783202471_1518333988_n.jpg

2012 - ebben az évben volt utoljára 3D Masters

És vannak a fanatikusok, akik korrekt repülőteret hoznak létre megteremtve a biztonságos repülés összes feltételét, az ideális környezetet még olyan gazdasági környezetben is, ami Magyarországon tapasztalható. Ezek az erőfeszítések, amiket soha senki nem fog megfizetni, de nélkülük a repülés ezen ága halálra lenne ítélve, nem lehetünk elég hálásak nekik.

Tóth Tamás - Goblin 570 - nem csak pilóta, de egy a magyar közösségépítők közül

Végeredményben egy identitásválságot követően, ami az egész helikopteres repülést jellemezte, elmondhatjuk, hogy van jövőnk, és még sokáig élvezhetjük a repülés ezen formáját.

Köszönet mindenkinek, aki ezen a téren bármilyen erőfeszítést is tesz.

A bejegyzés trackback címe:

http://forgoszarny.blog.hu/api/trackback/id/tr48726724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.