Címkék

100 class (4) 200 class (1) 2 lapát (1) 300 class (1) 3d helikopter (11) 3 lapát (1) 450 class (8) 500 class (1) 600 class (4) 716 (1) aerofly (1) align (12) alouette (1) am (1) amatőr pilóta (5) amfíbia (1) an 2 (1) ardrone (1) arrace (1) baleset (5) beállítás (8) beastx (1) bemutató (6) Blackbushe Airport (1) black hawk (1) blade (2) bmfa (2) budaörs (1) Címkék (1) david phipps (2) da 40 (1) diamond (1) drón (5) drónszabály (5) dróntörvény (7) dsss (1) EASA (4) ec 135 (2) eflite (2) eflite blade msr (2) éjszakai repülés (2) elemzés (1) elmélet (2) emh (1) esemény (8) eu (2) farkashegy (1) fasst (1) fényképezés (4) fhss (1) filmezés (4) fm (1) fogalmak (2) FONTOS (1) fotózás (4) fpv (1) futaba (1) GAUI (2) gaui x2 (2) gyerek (3) ha eca (1) ha lfz (1) ha uti (1) hbk (1) hbk találkozó (1) helikopter (38) heliob (2) hexacopter (2) hideg (5) hk (2) (2) hsd (1) ICON A5 (1) ilyushin (1) il 14 (1) indoor (2) jakabszállás (1) jak 52 (1) javítás karbantartás (1) jet ranger (1) jogszabály (4) jr (1) kecskemét (1) kezdő (6) kezdő pilóta (17) koax (5) lhbs (1) lhfh (2) lhjk (1) lhke (1) lhsn (4) lhtl (2) malév (1) md 500d (8) md 500e (1) merlin tracer (2) merlin tracer 60 (1) merlin tracer 80 (2) mh 86 (2) mig 15 (1) mikado logo 600 (1) mi 17 (2) mi 24 (4) mi 8 (2) multicopter (5) nagy helikopter (8) night flight (2) oe xek (1) pcm (1) phoenix rc (6) pilóta (21) putyin (1) quadrocopter (8) rádió (2) realflight (1) reflex xtr (1) rendezvény (7) repülés (36) repülőgép (11) repülőtér (5) rotorfej (1) sab goblin 700 (1) scale helikopter (9) sikorsky (1) spektrum (1) sportkamera (2) szabályozás (5) szél (4) szerelés (4) szigethalom (1) szimulátor (10) szolnok (4) tanuló (5) távirányító (1) tél (4) teszt (4) tök (1) tököl (2) törvény (5) tricopter (3) t rex (8) t rex 100 (2) t rex 250 (1) t rex 450 (1) t rex 500 (6) t rex 600 (5) UAS (2) UAV (3) uh 60 (2) UK (3) video (3) wilga (2) Címkefelhő

Forgószárny

RC helikopterek, azaz minden, amit az RC helikopteres repülésről tudni kell. Azért néha a nagytestvérek irányába is kitekintünk. A blog személyes véleményeket tartalmaz, könnyen előfordulhat, hogy nincs igazam, de azért igyekszem: A TÉVEDÉS JOGA FENNTARTVA!

Friss topikok

HTML

Repülés Angliában

2014.03.23. 20:32 | _pgpetike | 4 komment

Egyre többeket érint a téma, hát gondoltam összeszedem a tudnivalókat - bár a kiköltözőknek ritkán ez az első dolguk. Igen, én is erre jutottam, kiköltöztem Angliába, és mi tagadás, az első négy hónapban kisebb problémáim is nagyobbak voltak annál, minthogy repüljek, de elérkezett az idő, amikor ezzel is tudok foglalkozni - mert ugyebár hiányzik.

camfc heli.jpgHelikopter a Croydon Airport Model Flying Club repülőterén

Az első és legfontosabb különbség, hogy itt tényleg kell biztosítás, mert ha nincs, akkor bizpny megbüntetnek. Ha kezdő vagy, van trial időszak, ami legfeljebb három alkalommal, oktató pilóta jelenlétében díjmentes. Vagyis az oktatópilóta biztosítására kipróbálhatod a modellrepülést.

Ha csak ideiglenesen szeretnél biztosítást kötni, arra is van mód, ez 5 angol font egy hónapra. Azonban a teljes körű biztosítás 32 font egy évre, ha bármelyik klubnak tagja vagy, A klubtagsági díjak változóak, de olyan 30-100 font között vannak egy évre, tudásszinttől és egyéb feltételektől függően. Például a mozgáskorlátozottaknak engedmény jár egyes kluboknál, de a diákok is kedvezményt kaphatnak.

bmfa_logo200x200.jpgA modellrepülőterek mindegyike dedikált és zárt modellrepülőtér, a BMFA (British Model Flight Association) adatbázisában könnyen találhatsz ilyet. Csak London körül vagy 15 modellrepülőtér van, ami nem rossz ahhoz képest, hogy alig kétszer nagyobb alapterületű városról beszélünk, mint Budapest.

Természetesen zárt repülőtéren kívül is repülhetsz, de ehhez ugyanúgy kell a terület hozzájárulása, mint otthon (kellene). Egyes parkok engedik a kisebb modelleket, máshol szigorúan tilos. De park van Londonban kábé minden 500 méteren, így lehetőség is van.

A modellrepülőtereken használható modellek egyes esetekben korlátozottak. Például van olyan hely, ahol egyáltalán nem lehet helikopterrel, van olyan hely ahol nem lehet belsőégésű motorral repülni. A repülőtereken a szabályok hasonlóak, mint otthon - illetve ugyanazok - csak itt be is tartják és betartatják.

Úgyhogy a modellezést a kiköltözés miatt nem kell abbahagyni. Modellrepülőteret itt találhatsz. Én a Croydon Airport Model Flying Club-ot választottam, több szempontból is. Ez az egyik legközelebbi hozzánk, lehet bármivel repülni, nagyon szimpatikus csapat, és legalább annyira betegek, mint mi. A részletekről hamarosan beszámolok...

A bejegyzés trackback címe:

http://forgoszarny.blog.hu/api/trackback/id/tr885875705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EzmegAz 2014.03.24. 16:21:52

Szia! Köszi az infókat! A biztosításról hol tudok olvasni bővebben? Ha stradford vagy leytonstone fele jársz, akkor összefuthatunk!

kexy 2014.05.28. 08:48:46

Mikor belepsz egy repulo clubba, a tagsagi fedezi a biztositast is, de fontos tudni, ez csak a regisztralt reptereken ervenyes, ha parkban kaszabolsz nyakalat, arra nem jo.

kexy 2014.05.28. 08:49:41

En Watfordban vagyok, de ha repulsz valamelyik hetvegen, szivesen elugrom Croydonba ;)

_pgpetike 2014.08.29. 01:47:49

@kexy: Látszik, jó sokat vagyok erre mostanában... Valamikor én is szívesen kilátogatnék arrafelé.