Címkék

100 class (4) 200 class (1) 2 lapát (1) 300 class (1) 3d helikopter (11) 3 lapát (1) 450 class (8) 500 class (1) 600 class (4) 716 (1) aerofly (1) align (12) alouette (1) am (1) amatőr pilóta (5) amfíbia (1) an 2 (1) ardrone (1) arrace (1) baleset (5) beállítás (8) beastx (1) bemutató (6) Blackbushe Airport (1) black hawk (1) blade (2) bmfa (2) budaörs (1) Címkék (1) david phipps (2) da 40 (1) diamond (1) drón (6) drónszabály (6) dróntörvény (8) dsss (1) EASA (4) ec 135 (2) eflite (2) eflite blade msr (2) éjszakai repülés (2) elemzés (1) elmélet (2) emh (1) esemény (8) eu (3) farkashegy (1) fasst (1) fényképezés (4) fhss (1) filmezés (4) fm (1) fogalmak (2) FONTOS (1) fotózás (4) fpv (1) futaba (1) GAUI (2) gaui x2 (2) gyerek (3) ha eca (1) ha lfz (1) ha uti (1) hbk (1) hbk találkozó (1) helikopter (38) heliob (2) Heliwood (1) hexacopter (2) hideg (5) hk (2) (2) hsd (1) ICON A5 (1) ilyushin (1) il 14 (1) indoor (2) jakabszállás (1) jak 52 (1) javítás karbantartás (1) jet ranger (1) jogszabály (4) jr (1) Kan Poonnoi (1) kecskemét (1) kezdő (6) kezdő pilóta (17) koax (5) lhbs (1) lhfh (2) lhjk (1) lhke (1) lhsn (4) lhtl (2) malév (1) md 500d (8) md 500e (1) merlin tracer (2) merlin tracer 60 (1) merlin tracer 80 (2) mh 86 (2) mig 15 (1) mikado logo 600 (1) mi 17 (2) mi 24 (4) mi 8 (2) multicopter (5) nagy helikopter (8) night flight (2) oe xek (1) pcm (1) phoenix rc (6) pilóta (21) putyin (1) quadrocopter (8) rádió (2) realflight (1) reflex xtr (1) rendezvény (7) repülés (36) repülőgép (11) repülőtér (5) rotorfej (1) sab goblin 700 (1) scale helikopter (9) sikorsky (1) spektrum (1) sportkamera (2) szabályozás (7) szél (4) szerelés (4) szigethalom (1) szimulátor (10) szolnok (4) tanuló (5) távirányító (1) tél (4) teszt (4) tök (1) tököl (2) törvény (5) tricopter (3) t rex (8) t rex 100 (2) t rex 250 (1) t rex 450 (1) t rex 500 (6) t rex 600 (5) UAS (4) UAV (5) uh 60 (2) UK (3) video (3) wilga (2) Címkefelhő

Forgószárny

RC helikopterek, azaz minden, amit az RC helikopteres repülésről tudni kell. Azért néha a nagytestvérek irányába is kitekintünk. A blog személyes véleményeket tartalmaz, könnyen előfordulhat, hogy nincs igazam, de azért igyekszem: A TÉVEDÉS JOGA FENNTARTVA!

Friss topikok

HTML

Szivásmegoldások

2013.02.14. 00:15 | _pgpetike | Szólj hozzá!

Van az úgy, hogy az ember képtelen megoldani egy problémát, és az csak visszatér. Aztán egyszercsak beüt a csoda és megszületik a megoldás, azaz a szívás megoldása. Ez akkor igazán jó, ha kettő is van a mumusokból...

 IMG_6744.JPG

Az első kevésbé volt komoly vagy fontos, de bosszantott, hogy csak nem sikerül: sportkamerát rakni 500-as helikopterre anélkül, hogy a gép berezonálna. Láttam én sok érdekes felvételt ilyen kamerákkal, és azok olyan szépek. Igaz, hogy nagyobb helikopterrel készülnek, de én 500-asra akarom felrakni. Aztán a hétvégén több olyan felvételt is megnéztem, ami ekkora helikopterről készült: és bizony beremeg a kép. A kamera hibátlanul átveszi a rezonanciát.

IMG_6716.JPG

De találtam megoldásokat is. Az elv mindegyiknél ugyanaz: a kamera rögzítésére szolgáló keret fixen nem ér a helikopterhez, hogy a rezonanciát ne vehesse át. Hol tépőzárral, hol gumival, de sosem fixen van rögzítve. Így a hétvégén csináltam egy egyszerű felfüggesztő szerkezetet és láss csodát: elkészítettem első rezonanciamentes bő egy percemet.

Ma lett volna 10 percem, hogy megcsináljam az első teljes hosszúságú felvételt, csak az időjárás tett keresztbe - no meg a kamerából az SD kártya maradt otthon.

***

A második az már egy majdnem mumus probléma: Gaui X2 vs BeastX faroktartási gondok. Jó, jó, nem jó: vagy nem tartja a farkát a gép és nagyobb kollektív változásokra kifordul, vagy hol beszitál, hol gerjed, néha egészen jó. Ez minden, csak nem megnyugtató, és ráadásul a helikopter beállításaiba már vagy 5-6 órát beletettünk, mindenféle - néha extrémnek tűnő - konfigurációt kipróbáltunk.

A helikopterben az Align DS420 szervója funkcionált farokszervóként. A BeastX 333 Hz-en hajtotta az egyébként low értékre rakott Headlock gain-t és a Tail dynamic potméter olyan 75% körül volt beállítva. Gyro sense: 26 vagy 30% AVC. Ezek voltak a legjobb értékek, ezzel viselkedett a legelfogadhatóbban a Gaui X2.

Már kezdtem kételkedni a tudásomban, a képességeimbe. Telefon, érdeklődés: a BeastX a DS420-szal másnak sem jött be. De akkor mi legyen? Megkockáztattuk az Innolab egyik 9 grammos szervóját, és beraktuk. Sok reményem nem volt.

IMG_7026.JPG

A beállításokon sokat nem kellett változtatni, bár az extrém magas Tail Dynamic 60% alá van állítva. A Headlock Gain visszakerült Normal állásba (folyamatos piros). Az első elemelés bíztató: 30%-os AVC Gyro gain mellett a gép alacsony, kb 4000 RPM környékén tartja a farkát, nincs szitálás, nem forog ki. Kapcsoltam egy Idle 2-t: kb 5000 RPM a forgószárny sebessége.

Ahogy mondani szoktuk: lett chickendance. Úgy dobálta a farkát, hogy egyből rotát húztam, pedig a gép vagy 5 méteren volt, és egy ilyen kis modellhelikopternél az autorotáció nem szokott erősség lenni. A Gaui X2 nagy meglepetés volt, mert hibátlanul lehetett vele rotálni. Leszállás után az érzékenységet lelimitáltam. Két rövid start után 22% AVC módban hibátlannak bizonyult. A helikopter az extrém terhelésekben sem dobja el a farkát, és élmény volt vele repülni. De a részleteket majd a weboldalon...

Címkék: beállítás align t rex 500 sportkamera GAUI gaui x2 beastx 200 class 500 class

A bejegyzés trackback címe:

https://forgoszarny.blog.hu/api/trackback/id/tr805079489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása