Címkék

100 class (4) 200 class (1) 2 lapát (1) 300 class (1) 3d helikopter (11) 3 lapát (1) 450 class (8) 500 class (1) 600 class (4) 716 (1) aerofly (1) align (12) alouette (1) am (1) amatőr pilóta (5) amfíbia (1) an 2 (1) ardrone (1) arrace (1) baleset (5) beállítás (8) beastx (1) bemutató (6) Blackbushe Airport (1) black hawk (1) blade (2) bmfa (2) budaörs (1) Címkék (1) david phipps (2) da 40 (1) diamond (1) drón (6) drónszabály (6) dróntörvény (8) dsss (1) EASA (4) ec 135 (2) eflite (2) eflite blade msr (2) éjszakai repülés (2) elemzés (1) elmélet (2) emh (1) esemény (8) eu (3) farkashegy (1) fasst (1) fényképezés (4) fhss (1) filmezés (4) fm (1) fogalmak (2) FONTOS (1) fotózás (4) fpv (1) futaba (1) GAUI (2) gaui x2 (2) gyerek (3) ha eca (1) ha lfz (1) ha uti (1) hbk (1) hbk találkozó (1) helikopter (38) heliob (2) Heliwood (1) hexacopter (2) hideg (5) hk (2) (2) hsd (1) ICON A5 (1) ilyushin (1) il 14 (1) indoor (2) jakabszállás (1) jak 52 (1) javítás karbantartás (1) jet ranger (1) jogszabály (4) jr (1) Kan Poonnoi (1) kecskemét (1) kezdő (6) kezdő pilóta (17) koax (5) lhbs (1) lhfh (2) lhjk (1) lhke (1) lhsn (4) lhtl (2) malév (1) md 500d (8) md 500e (1) merlin tracer (2) merlin tracer 60 (1) merlin tracer 80 (2) mh 86 (2) mig 15 (1) mikado logo 600 (1) mi 17 (2) mi 24 (4) mi 8 (2) multicopter (5) nagy helikopter (8) night flight (2) oe xek (1) pcm (1) phoenix rc (6) pilóta (21) putyin (1) quadrocopter (8) rádió (2) realflight (1) reflex xtr (1) rendezvény (7) repülés (36) repülőgép (11) repülőtér (5) rotorfej (1) sab goblin 700 (1) scale helikopter (9) sikorsky (1) spektrum (1) sportkamera (2) szabályozás (7) szél (4) szerelés (4) szigethalom (1) szimulátor (10) szolnok (4) tanuló (5) távirányító (1) tél (4) teszt (4) tök (1) tököl (2) törvény (5) tricopter (3) t rex (8) t rex 100 (2) t rex 250 (1) t rex 450 (1) t rex 500 (6) t rex 600 (5) UAS (4) UAV (5) uh 60 (2) UK (3) video (3) wilga (2) Címkefelhő

Forgószárny

RC helikopterek, azaz minden, amit az RC helikopteres repülésről tudni kell. Azért néha a nagytestvérek irányába is kitekintünk. A blog személyes véleményeket tartalmaz, könnyen előfordulhat, hogy nincs igazam, de azért igyekszem: A TÉVEDÉS JOGA FENNTARTVA!

Friss topikok

HTML

Berepülés... elmaradt

2013.01.27. 23:37 | _pgpetike | Szólj hozzá!

Úgy volt, hogy ma berepüljük a GAUI X2 helikoptert. Ez inkább egy szúnyog, de a nagyobb fajtából. Mindannyian kíváncsiak voltunk rá, mivel ígéretesnek látszott, és pont egy olyan méret, amivel még nem repültünk, félúton van a kezdők első mérete és az idegesebb mikrohelikopterek között.

IMG_7027.JPG

Az igazat megvallva vegyes érzéseim voltak, mert a váz és a megjelenés alapjaiban emlékeztetett a kevésbé szép emlékű EP200-ra, amivel számtalan órát töltöttem el, de igazán sose lett jó. Ugyanakkor a nyáron megismertem a hasonló koncepciókra épülő GAUI X5 FES-t, és nagyon meggyőző volt. Igazi kíváncsiság lett rajtam úrrá.

A helikopter kialakítása majdhogynem tökéletes. A lényeges rész keskeny a szendvics szerkezetű, azaz kétrészes vázban, ezért kellően merev, míg a kevésbé terhelt alsó rész - ahol kell a hely az elektronikának - széles, ebben a méretben extrém széles. A Mikado Mini VBar kényelmesen befér. Az már csak kicsit ront a szépségén, hogy a VBar USB csatlakozója felül van, márpedig így a kábelt bedugni vázbontás nélkül lehetetlen. Az alaplemezt mindösszesen négy csavar tartja, ezért relatív gyorsan szétszedhető, majd újra összerakható, ha mégis az USB csatlakoztatásra lenne szükség.

IMG_7035.JPG

A helikopterben a motornak két hely is van: tehető előre és hátra egyaránt, ahogy a súlypont és az elrendezés jobban adja. Nem is tudnék hirtelen mondani még egy ilyen modellhelikoptert, ahol ez is megválasztható lenne. Első ránézésre úgy tűnt, hogy a farokkihajtás szíjtárcsája és a főfogaskerék egybe integrált, így akár a T-Rex 250-nél, itt is csak a forgószárny a szabadonfutós, de nem. Egy esetleges rotáció esetén a faroklégcsavar sem áll meg, így a helikopter továbbra is vezetett minden irányban - már amennyire egy ilyen kis tömegű gép esetén beszélhetünk autorotációról.

IMG_7005.JPG

Nem mennék bele további részletekbe, mert az rchelicopter.hu-n később ez bőven kifejtésre kerül, de izgatottan vártuk a berepülést. Még egy utolsó ellenőrzés a repülőtéren, egy-két 'apró' javítás a beállításokban (a kompenzációs irányokat már megint nem ellenőriztem), és irány a start.

Bebootolást követően jött a felszállás előtti checklist. Mintha nem lenne negatív állásszögem, mintha nulla kollektívnél is pluszban állnának a lapátok. Közelebb megyek, és látom, hogy a három szervóból egy végállásra állt és onnan szabadon mozgatható, mintha nem kapna áramot. Átnézem a bekötést, minden stimmel, csatlakozó a helyén. Reboot. És csodák csodája, a szervó megint működik.

IMG_7003.JPG

Az a kék bigyó alul a hibaforrás - az a VBar

Na a bizalom elszállt, ilyen gépet nem emelek fel, mert ebből baj lesz. Egyből meggyanúsítottam volna a szervót, hogy nem jó, csakhogy az előző napi beállítások alatt már kétszer megcsinálta ezt a VBar méghozzá mindkét alkalommal másik szervóval. Elsőre arra gyanakodtam, hogy kicsúszott a csatlakozó. De végiggondolva: olyan nincs, hogy egy kontakt-hiba vagy kábelhiba reboot után megjavul.

IMG_6980.JPG

Több helyről is hallottam már, hogy vannak gondok ezzel a sorozattal, de először láttam a jelenséget. Mindenesetre a VBar repül a helikopterből, egy másik FBL elektronikát teszünk a helyére: kap egy Microbeast BeastX-et és azzal újrapróbáljuk. De mindezt csak a jövő héten.

Címkék: beállítás 3d helikopter GAUI 300 class gaui x2

A bejegyzés trackback címe:

https://forgoszarny.blog.hu/api/trackback/id/tr905047494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása