Címkék

100 class (4) 200 class (1) 2 lapát (1) 300 class (1) 3d helikopter (11) 3 lapát (1) 450 class (8) 500 class (1) 600 class (4) 716 (1) aerofly (1) align (12) alouette (1) am (1) amatőr pilóta (5) amfíbia (1) an 2 (1) ardrone (1) arrace (1) baleset (5) beállítás (8) beastx (1) bemutató (6) Blackbushe Airport (1) black hawk (1) blade (2) bmfa (2) budaörs (1) Címkék (1) david phipps (2) da 40 (1) diamond (1) drón (6) drónszabály (6) dróntörvény (8) dsss (1) EASA (4) ec 135 (2) eflite (2) eflite blade msr (2) éjszakai repülés (2) elemzés (1) elmélet (2) emh (1) esemény (8) eu (3) farkashegy (1) fasst (1) fényképezés (4) fhss (1) filmezés (4) fm (1) fogalmak (2) FONTOS (1) fotózás (4) fpv (1) futaba (1) GAUI (2) gaui x2 (2) gyerek (3) ha eca (1) ha lfz (1) ha uti (1) hbk (1) hbk találkozó (1) helikopter (38) heliob (2) Heliwood (1) hexacopter (2) hideg (5) hk (2) (2) hsd (1) ICON A5 (1) ilyushin (1) il 14 (1) indoor (2) jakabszállás (1) jak 52 (1) javítás karbantartás (1) jet ranger (1) jogszabály (4) jr (1) Kan Poonnoi (1) kecskemét (1) kezdő (6) kezdő pilóta (17) koax (5) lhbs (1) lhfh (2) lhjk (1) lhke (1) lhsn (4) lhtl (2) malév (1) md 500d (8) md 500e (1) merlin tracer (2) merlin tracer 60 (1) merlin tracer 80 (2) mh 86 (2) mig 15 (1) mikado logo 600 (1) mi 17 (2) mi 24 (4) mi 8 (2) multicopter (5) nagy helikopter (8) night flight (2) oe xek (1) pcm (1) phoenix rc (6) pilóta (21) putyin (1) quadrocopter (8) rádió (2) realflight (1) reflex xtr (1) rendezvény (7) repülés (36) repülőgép (11) repülőtér (5) rotorfej (1) sab goblin 700 (1) scale helikopter (9) sikorsky (1) spektrum (1) sportkamera (2) szabályozás (7) szél (4) szerelés (4) szigethalom (1) szimulátor (10) szolnok (4) tanuló (5) távirányító (1) tél (4) teszt (4) tök (1) tököl (2) törvény (5) tricopter (3) t rex (8) t rex 100 (2) t rex 250 (1) t rex 450 (1) t rex 500 (6) t rex 600 (5) UAS (4) UAV (5) uh 60 (2) UK (3) video (3) wilga (2) Címkefelhő

Forgószárny

RC helikopterek, azaz minden, amit az RC helikopteres repülésről tudni kell. Azért néha a nagytestvérek irányába is kitekintünk. A blog személyes véleményeket tartalmaz, könnyen előfordulhat, hogy nincs igazam, de azért igyekszem: A TÉVEDÉS JOGA FENNTARTVA!

Friss topikok

HTML

Sétarepülés

2011.09.29. 15:58 | _pgpetike | Szólj hozzá!

Immáron a sokadik helikopter színesíti a flottámat, az új - kissé kanyargós beszerzésű, de annál nemesebb rendeltetésű - gép, egy Nitro Pro 600 azonban érzéseim szerint felborzolta a hangulatot, legalábbis családi béke szempontjából. Ezért egy sétarepülés keretében próbáltam némi engeszteléshez jutni.

A történet összetevői adták, hogy ez egy ideális családi béketeremtő megoldás. Közel lakunk a Tököli Repülőtérhez, minden nap repülőgépek sokasága halad el a házunk felett. A sok hangos környékbeli tiltakozóhoz képest mi örömmel elnézegetjük a gépeket, a mozgásukból állapítjuk meg az időjárási helyzetet, hogy nagy szél van vagy nincs odafent. A még nem egészen két éves kislányunk meg van bolondulva a repülő eszközökért, és 20 hónapos kora ellenére tökéletes pontossággal különbözteti meg egymástól a merev szárnyú repülőgépet, a helikoptert, és a sárkányt. Igaz az utóbbi kategóriába az ernyősök is be lettek sorolva - hogy ez elismerés vagy nem, az most mellékes.

A párom még sosem repült sem kisrepülőgéppel, sem nagygéppel, sem forgószárnyas madárral, így számára is újdonság volt a talajtól való elemelkedés. Számomra nem ez volt az első alkalom, bár tény, hogy a repülés ezen formáját én sem napi rendszerességgel űzöm, így azért számomra is élményszámba ment a program, bár ez a család szempontjából - legalábbis az én olvasatomban - teljesen mellékes.

A környéken az rc helikopterrel repülhető helyek száma lassan nulla, mert megközelíthetetlenné, szemetessé, elhanyagolttá, forgalmassá, és ki tudja még mivé váltak. Nagyjából egyetlen lucernaföld alkalmas a feladatra a Tököli Repülőtér tőszomszédságában, az I. kapuval szemben. Eredendően bennem sem merült fel, hogy a repülés ebben a formában megfizethető, elérhető program, de a mellettem felemelkedő és leszálló repülőgépek adták az ötletet, meg kellene kérdezni a repülés lehetőségét. Így egy repülés után utam a Pannon Air Service irodájába vezetett.

Gyorsan kiderült, a repülés nem megfizethetetlen, nem elérhetetlen, még csak nem is körülményes program. Ennél egyszerűbben megtervezni egy családi kirándulást sem lehet: kitalálom az utat, leegyeztetem a légtereket, az tervezett időpontot és kész. A repülés előtt még egy egyeztetés időjárás ügyében, és mehetünk.



Kissé csúszva érkeztünk - ami gyerekkel minden tervezés ellenére bekövetkezhet. A különböző biológiai szükségletek a legpontosabb számításokat is át tudják húzni. Ennek ellenére senki nem szólt, senki nem morgott. A pilótánk - Kristóf Tamás - türelmes, igazán jóindulatú ember, aki segített a beszállásban, megmutatta a gépet.

Kigurultunk a DA-40-es repülőgéppel a 32-es kifutóra, majd egy rövid gyorsulást követően elemelkedtünk a betonról. A lányunk a beszállás pillanatától idáig tiltakozott a repülőgép ellen - teljes megdöbbenésünkre - egy hete ugyanis másról se beszélt, minthogy megyünk repülni. De az elemelkedéskor meglepődött vagy megnyugodott, mindenesetre nézelődött balra-jobbra. Pár perc alatt átértünk Diósd-Budörs-Budakeszi térségébe, majd a Hármashatár-hegy nyugati oldala felé fordultunk.

Elrepültünk Óbuda-Aquincum irányába, át a Gödör felett - ahol ezen a napon egyetlen modellező sem repült - majd az Omszki-tónál egy erős bal fordulóval visszaindultunk Tököl irányába - megközelítőleg hasonó útvonalon. Érintettük a Farkashegy-Budaörs körzeteit, majd Tököl felett a repülőtérről délre fordultunk a rövid final-ra. És akkor megláttuk az utcát, ahol lakunk. Pilótánk a gépet jobbra fordította, és egy éles jobb fordulóval a ház felett és körül ráálltunk a tököli 32-es pálya irányára.



A leszállás finom, zökkenőmentes, a repülés félórája viszont nagyon gyorsan elszálló volt. Az egészben két apró negatívum merült fel: az idő kellemetlenül párásra sikerült, így a látvány a fényképezésnek nem kedvezett, valamint a gyerekek részére egy fülvédő ezen a gépen indokolt lehet, és ezt viszont mi nem vittünk.

A párom még két napig a fellegekben maradt - igaz csak lélekben, a lányunk a leszállás után közölte: "mégegyet". Azóta is mindenhol keresi a repülőgépeket, elmagyarázza, hogy "benne ül a pilótabácsi, vezeti a repülőgépet". Igyekszik mindenkivel tudatni, hogy ő bizony ezt tudja.

Tegnap megkérdeztem: "menjünk repülni?" A válasz ez volt: "igen, helikopterrel". A következő repülés helikopteres lesz, de a sétarepülések sorának - a tervek szerint - koránt sincs vége.

Köszönjük a szíves vendéglátást, a kiszolgálást a Pannon Air Service-nek, Kristóf Tamásnak. Aki ki akarja próbálni a repülést, keresse meg őket.

Címkék: repülés tököl repülőgép diamond da 40 lhtl

A bejegyzés trackback címe:

https://forgoszarny.blog.hu/api/trackback/id/tr563265317

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása