Címkék

100 class (4) 200 class (1) 2 lapát (1) 300 class (1) 3d helikopter (11) 3 lapát (1) 450 class (8) 500 class (1) 600 class (4) 716 (1) aerofly (1) align (12) alouette (1) am (1) amatőr pilóta (5) amfíbia (1) an 2 (1) ardrone (1) arrace (1) baleset (5) beállítás (8) beastx (1) bemutató (6) Blackbushe Airport (1) black hawk (1) blade (2) bmfa (2) budaörs (1) Címkék (1) david phipps (2) da 40 (1) diamond (1) drón (5) drónszabály (5) dróntörvény (7) dsss (1) EASA (4) ec 135 (2) eflite (2) eflite blade msr (2) éjszakai repülés (2) elemzés (1) elmélet (2) emh (1) esemény (8) eu (2) farkashegy (1) fasst (1) fényképezés (4) fhss (1) filmezés (4) fm (1) fogalmak (2) FONTOS (1) fotózás (4) fpv (1) futaba (1) GAUI (2) gaui x2 (2) gyerek (3) ha eca (1) ha lfz (1) ha uti (1) hbk (1) hbk találkozó (1) helikopter (38) heliob (2) hexacopter (2) hideg (5) hk (2) (2) hsd (1) ICON A5 (1) ilyushin (1) il 14 (1) indoor (2) jakabszállás (1) jak 52 (1) javítás karbantartás (1) jet ranger (1) jogszabály (4) jr (1) kecskemét (1) kezdő (6) kezdő pilóta (17) koax (5) lhbs (1) lhfh (2) lhjk (1) lhke (1) lhsn (4) lhtl (2) malév (1) md 500d (8) md 500e (1) merlin tracer (2) merlin tracer 60 (1) merlin tracer 80 (2) mh 86 (2) mig 15 (1) mikado logo 600 (1) mi 17 (2) mi 24 (4) mi 8 (2) multicopter (5) nagy helikopter (8) night flight (2) oe xek (1) pcm (1) phoenix rc (6) pilóta (21) putyin (1) quadrocopter (8) rádió (2) realflight (1) reflex xtr (1) rendezvény (7) repülés (36) repülőgép (11) repülőtér (5) rotorfej (1) sab goblin 700 (1) scale helikopter (9) sikorsky (1) spektrum (1) sportkamera (2) szabályozás (5) szél (4) szerelés (4) szigethalom (1) szimulátor (10) szolnok (4) tanuló (5) távirányító (1) tél (4) teszt (4) tök (1) tököl (2) törvény (5) tricopter (3) t rex (8) t rex 100 (2) t rex 250 (1) t rex 450 (1) t rex 500 (6) t rex 600 (5) UAS (2) UAV (3) uh 60 (2) UK (3) video (3) wilga (2) Címkefelhő

Forgószárny

RC helikopterek, azaz minden, amit az RC helikopteres repülésről tudni kell. Azért néha a nagytestvérek irányába is kitekintünk. A blog személyes véleményeket tartalmaz, könnyen előfordulhat, hogy nincs igazam, de azért igyekszem: A TÉVEDÉS JOGA FENNTARTVA!

Friss topikok

HTML

Szolnok Repülőmúzeum és MIG-15 HA-UTI

2011.07.21. 11:39 | _pgpetike | Szólj hozzá!

Terveztünk egy jó kis kirándulással egybe kötött múzeumlátogatást Szolnokra. Az Aranysas magazinnak és a RepArt Stúdiónak köszönhetően Szolnokon a légibázis mellett működő repülőmúzeumban szakmai napot tartottak. Ezen a különleges napon a repülőgépeket és helikoptereket meg lehetett közelíteni, érinteni, egyikbe-másikba be lehetett szállni, lehetett kérdezni.

Mi-24

A szakmai napok nem titkolt célja, hogy extra bevételre tegyen szert a múzeum - a szokásostól eltérő programért cserébe a fizetendő összeg is magasabb, mint a belépőjegyek ára. Mi tagadás, a múzeumra ez rá is fér. A területen - a weboldaluk szerint - 52 légijármű található, ezeknek csak a festése is tetemes összegbe kerülhet.

Helikopterek egy sorban

Egyébként a repülés szerelmeseinket gyönyörű látvány egy helyen ennyi gépet egyszerre látni. Beleszédül a nézelődő, azt se tudja, hova nézzen. A park egyébként igazán katonás. Egyformára nyírt fű, minden elrendezve, a legkisebb részlet sem kerülheti el a figyelmet.

Akkor most repülünk egy demo-t

Érkezéskor rövid balesetvédelmi oktatás - mégiscsak katonai területen vagyunk - gyors eligazítás, aztán jött a meglepő fordulat: oda mész, ahova akarsz, azt nézed meg, amit szeretnél. Na erre mi nem voltunk felkészülve, arra számítottunk, hogy rengeteg technikai adat, meg történelem, megnézzük, mindenki benéz és kész. Ez a megoldás viszont emberbaráttá, élvezetessé tette a programot.

Akár a T-Rex 450 cápás kabinja

A házigazdák, mindenre felkészült katonák. És szó szerint mindenre: gyerek, pelenkázás, kutya, meleg, semmi nem probléma. Egyik pozitív csalódás a másik után.

Rengeteg vitrinmodell

A szakmai nap alkalmából repülhettem egy óvatos bemutatót a múzeumban, a többi látogató pedig élvezhette. Volt is rá érdeklődő, aztán jöttek a kérdések.

Startra várók

Boot-ol a T-Rex 500

De visszatérve a múzeumra. Jól megfér itt a történelem minden darabja: F105 a Mig-21-essel, JA 37 a Szu-22-vel. Helikopterekből Mi-1, Mi-2, Mi-4, Mi-8, MI-24, de egy katonai Kamov KA-26 is megtalálható. Mi-24-ből van egy terepfestésű és egy SAS változat is.

Kamov fiatal pilótával

Néhány fénykép kedvéért, a T-Rex 250-est helikopterekkel "arányítottuk". A 250-es tökéletesen elfér a KA-26 egyébként is keskenyebb rotorlapátjának az elvékonyított végén. De jól mutat a MI-24 kabintetején is. Őszintén szólva sok koncepciónk nem volt, de a következő szakmai napra garantáltan elmegyünk és jobban felkészülünk. A felkészületlenségünk betudható volt, hogy előtte két hétvégén át tartott a TEMOFESZT, ahol szinte végig repültem.

Arányok 1: Elfér a rotorlapáton

Arányok 2: ...és a kabintetőn

Arányok 3: Berepül az ajtón

Arányok 4: Align T-Rex 250 (a legkisebb) vs Mil MI-24 (a legnagyobb)

A nap záróeseménye a MIG-15-ös berepülése lett volna. Kimentünk a kifutótól egy kilométerre levő mező szélére. Egy órára volt kitűzve a berepülés, de az informátorunk szerint kissé csúszik technikai gondok miatt. Kettőig vártunk, aztán az összekötőnk elviharzott. Nem sokkal később jött Hasur Feri, hogy ne várjunk, a repülőgép nem fog jönni... összetört.

MIG-re várók - a csapat

Az első kérdése mindenkinek az volt: a pilóták túlélték? Igen, túl. Voltak nála képek is, amit mindenki meg akart nézni. Mivel nyílt eseményekre viszek magammal számítógépet - a szimulátor miatt - gyorsan áttettük a képeket a gépemre, hogy mindenki nagyban láthassa. Azonnal engedélyt kértem a képek közlésére.

Beültünk az autóba, és hazajöttünk. Majdnem 5 óra volt mire hazaértünk, és szinte senki semmit nem tudott az eseményekről. Na, akkor felrakom a képeket. Aztán küldtem egy e-mail-t Balogh Ákosnak az LHSN.HU-nál, mert látszólag még ő sem tudott semmit a történtekről, legalábbis a szolnoki Légi Huszárok weboldala erről tanúskodott.

Rögtön visszahívott, hogy egy órája képeket vadász, de sehol semmi, senki nem tud semmit. Mivel a képek tulajdonosa nem én vagyok, így csak az rchelicopter.hu-n levő képeket adhadtam tovább, de kikötöttem a fotós nevének feltüntetését, amit Ákos természetesen meg is tett. A dolgok innentől kezdve ismertek, a maguk útján mentek tovább.

MIG-15 HA-UTI: Hasur Ferenc képei

Egyetlen hibát azonban elkövettem: Hasur Feri telefonszáma nincsen meg, pedig valamilyen módon szeretném megköszönni neki az elsőséget - az rchelicopter.hu volt az első oldal a világon, ami leközölt képeket a balesetről, gyakorlatilag boldog-boldogtalan tőlünk vette át az információt.

Az egyetlen fájó dolog az egészben, hogy az rchelicopter.hu egy Mig-15 elvesztésének az árán lett egyik pillanatról a másikra híres, én meg nem az az ember vagyok, aki mások kárán szeret előre jutni. Éppen ezért, hogy a dologgal kapcsolatosan valami jóra is felhasználjam az ismertséget, ha egy kicsit elcsitulnak a dolgok, és lecsillapodnak a kedélyek, felveszem a kapcsolatot Kulik Jánossal, és csapatával, hogyha felülnek a lóra és újrakezdik, az rc modellezők csapatát mozgósítjuk és ha mindenki csak egy picit hozzá tud járulni - akár így, akár úgy - ahhoz, hogy a projekt sikerrel végződjön, és legyen Magyarországon ismét repülőképes MIG-15-ös, akkor az egész nem volt hiába.

A szokásaimmal ellentétben ezt a blogpost-ot elérhetővé teszem közvetlenül az rchelicopter.hu-ról, az rcmodell fórumról, és minden lehető helyről. Ez úton szeretném együttérzésemet kifejezni, hogy a számunkra alapvetően szép nap ilyen szomorú eseménnyel zárult. Ha a projektet újraindítják, a Heli OB 2011 rendezvényt a projektnek ajánlom. Mi most ennyit tehetünk...
 

Címkék: repülés baleset szolnok helikopter repülőgép mig 15 ha uti lhsn

A bejegyzés trackback címe:

http://forgoszarny.blog.hu/api/trackback/id/tr413085892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.