Címkék

100 class (4) 200 class (1) 2 lapát (1) 300 class (1) 3d helikopter (11) 3 lapát (1) 450 class (8) 500 class (1) 600 class (4) 716 (1) aerofly (1) align (12) alouette (1) am (1) amatőr pilóta (5) amfíbia (1) an 2 (1) ardrone (1) arrace (1) baleset (5) beállítás (8) beastx (1) bemutató (6) Blackbushe Airport (1) black hawk (1) blade (2) bmfa (2) budaörs (1) Címkék (1) david phipps (2) da 40 (1) diamond (1) drón (6) drónszabály (6) dróntörvény (8) dsss (1) EASA (4) ec 135 (2) eflite (2) eflite blade msr (2) éjszakai repülés (2) elemzés (1) elmélet (2) emh (1) esemény (8) eu (3) farkashegy (1) fasst (1) fényképezés (4) fhss (1) filmezés (4) fm (1) fogalmak (2) FONTOS (1) fotózás (4) fpv (1) futaba (1) GAUI (2) gaui x2 (2) gyerek (3) ha eca (1) ha lfz (1) ha uti (1) hbk (1) hbk találkozó (1) helikopter (38) heliob (2) Heliwood (1) hexacopter (2) hideg (5) hk (2) (2) hsd (1) ICON A5 (1) ilyushin (1) il 14 (1) indoor (2) jakabszállás (1) jak 52 (1) javítás karbantartás (1) jet ranger (1) jogszabály (4) jr (1) Kan Poonnoi (1) kecskemét (1) kezdő (6) kezdő pilóta (17) koax (5) lhbs (1) lhfh (2) lhjk (1) lhke (1) lhsn (4) lhtl (2) malév (1) md 500d (8) md 500e (1) merlin tracer (2) merlin tracer 60 (1) merlin tracer 80 (2) mh 86 (2) mig 15 (1) mikado logo 600 (1) mi 17 (2) mi 24 (4) mi 8 (2) multicopter (5) nagy helikopter (8) night flight (2) oe xek (1) pcm (1) phoenix rc (6) pilóta (21) putyin (1) quadrocopter (8) rádió (2) realflight (1) reflex xtr (1) rendezvény (7) repülés (36) repülőgép (11) repülőtér (5) rotorfej (1) sab goblin 700 (1) scale helikopter (9) sikorsky (1) spektrum (1) sportkamera (2) szabályozás (7) szél (4) szerelés (4) szigethalom (1) szimulátor (10) szolnok (4) tanuló (5) távirányító (1) tél (4) teszt (4) tök (1) tököl (2) törvény (5) tricopter (3) t rex (8) t rex 100 (2) t rex 250 (1) t rex 450 (1) t rex 500 (6) t rex 600 (5) UAS (4) UAV (5) uh 60 (2) UK (3) video (3) wilga (2) Címkefelhő

Forgószárny

RC helikopterek, azaz minden, amit az RC helikopteres repülésről tudni kell. Azért néha a nagytestvérek irányába is kitekintünk. A blog személyes véleményeket tartalmaz, könnyen előfordulhat, hogy nincs igazam, de azért igyekszem: A TÉVEDÉS JOGA FENNTARTVA!

Friss topikok

HTML

Múzeumok éjszakája - Repülőgép Emlékpark

2011.06.25. 22:54 | _pgpetike | Szólj hozzá!

Az eseményt már jó néhány éve megtartják Szent Iván éjszakája körül, de ez volt az első alkalom, hogy egy, a repüléssel kapcsolatos múzeumot kerestünk fel. Nevezetesen a Ferihegyi Repülőtéren(bocsánat: Liszt Ferenc Repülőtéren) levő Repülőgép Emlékparkba mentünk ki, hogy megnézzünk egy-két érdekességet.

MD 500E

MD 500E

A napnak számunkra két lényeges eleme lett volna: az egyik a Légirendészet egyik MD 500E-jének a közelebbi szemrevételezése lett volna, de erről egyéb okok miatt kissé lemaradtunk, így csak a startra értünk ki. Az viszont meglehetősen látványosra sikerült.

A másik érdekesség az IL-14-es 2-es számú motorjának ünnepélyes beindítása. A gép a nyolcvanas évek óta áll, a hajtóművét azóta nem indították be... mostanáig. Azonban egy lelkes kis csapat a repülőgépet elkezdte felújítani.

IL-14

A repülőgép nagyon szép állapotban van, ami a mellette árválkodó Mi 2-es helikopterről nem mondható el. Az látott sokkal szebb napokat, amikor még emberek életét mentette a Mentőszolgálat alkalmazásában. Az Eurocopter-ek megjelenésével ezek a gépek a földre kényszerültek, hogy lassan az enyészeté legyenek. És egy Repülőgép Múzeumban, ahol a sokkal népszerűbb repülőgépekre (Tu-154, IL-18) sem igazán jut elegendő pénz, egészen bizonyosan nem egy apró háromlapátos forgószárnyasra fognak költeni.

Visszatérve a csillagmotor beindítására, az első próbálkozás a nagyon alapos átforgatást követően is egy hatalmas durranás kíséretében ért véget. Mindeközben a repülőtéri tűzoltók szerkocsija egy habbal oltó ágyúval állt szembe a motorral - ha esetleg balul ütne ki valami.

Húszegynéhány év után ismét megy a 2-es motor.

Szerencsére a szerkocsi szükségtelen óvatosság volt csak, a motor szépen felpörgött és tökéletes duruzsolással forgatta a négyágú, sárga végű légcsavart. A motort először csak alapjáraton járatták, majd elkezdték feltolni a fordulatszámot. A motor úgy dolgozott, mintha tegnap állították volna le. Mindeközben a lapátok 0 fokba voltak állítva, de a motor fordulatszáma és ereje az egész gépet mozgatta, hintáztatta. A történelem egy darabja kelt ismét életre, tolta ki magából a füstöt és megmutatta, hogy egyszer régen milyen volt amikor még ő uralta az eget.

Egy darabot láthattunk abból az időből, amikor még nem processzorokon múlott az emberek élete, amikor még nem joystick volt a repülőgép irányítószerve, amikor még a pilótán múlott, hogy tud-e repülőgépet vezetni, és nem a programozókon, hogy a tesztesetek megfelelők voltak-e.

És ki tudja, talán egyszer még láthatjuk ezt a gépet a levegőben. És talán lesznek olyan megszállottak, akik az ott árválkodó Mi-2-es helikoptert is hasonlóan rendbe rakják, és megmentik a számunkra és az utánunk jövő generációknak.

Címkék: repülés helikopter repülőgép il 14 md 500e nagy helikopter ilyushin

A bejegyzés trackback címe:

https://forgoszarny.blog.hu/api/trackback/id/tr723014830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása