Címkék

100 class (4) 200 class (1) 2 lapát (1) 300 class (1) 3d helikopter (11) 3 lapát (1) 450 class (8) 500 class (1) 600 class (4) 716 (1) aerofly (1) align (12) alouette (1) am (1) amatőr pilóta (5) amfíbia (1) an 2 (1) ardrone (1) arrace (1) baleset (5) beállítás (8) beastx (1) bemutató (6) Blackbushe Airport (1) black hawk (1) blade (2) bmfa (2) budaörs (1) Címkék (1) david phipps (2) da 40 (1) diamond (1) drón (6) drónszabály (6) dróntörvény (8) dsss (1) EASA (4) ec 135 (2) eflite (2) eflite blade msr (2) éjszakai repülés (2) elemzés (1) elmélet (2) emh (1) esemény (8) eu (3) farkashegy (1) fasst (1) fényképezés (4) fhss (1) filmezés (4) fm (1) fogalmak (2) FONTOS (1) fotózás (4) fpv (1) futaba (1) GAUI (2) gaui x2 (2) gyerek (3) ha eca (1) ha lfz (1) ha uti (1) hbk (1) hbk találkozó (1) helikopter (38) heliob (2) Heliwood (1) hexacopter (2) hideg (5) hk (2) (2) hsd (1) ICON A5 (1) ilyushin (1) il 14 (1) indoor (2) jakabszállás (1) jak 52 (1) javítás karbantartás (1) jet ranger (1) jogszabály (4) jr (1) Kan Poonnoi (1) kecskemét (1) kezdő (6) kezdő pilóta (17) koax (5) lhbs (1) lhfh (2) lhjk (1) lhke (1) lhsn (4) lhtl (2) malév (1) md 500d (8) md 500e (1) merlin tracer (2) merlin tracer 60 (1) merlin tracer 80 (2) mh 86 (2) mig 15 (1) mikado logo 600 (1) mi 17 (2) mi 24 (4) mi 8 (2) multicopter (5) nagy helikopter (8) night flight (2) oe xek (1) pcm (1) phoenix rc (6) pilóta (21) putyin (1) quadrocopter (8) rádió (2) realflight (1) reflex xtr (1) rendezvény (7) repülés (36) repülőgép (11) repülőtér (5) rotorfej (1) sab goblin 700 (1) scale helikopter (9) sikorsky (1) spektrum (1) sportkamera (2) szabályozás (7) szél (4) szerelés (4) szigethalom (1) szimulátor (10) szolnok (4) tanuló (5) távirányító (1) tél (4) teszt (4) tök (1) tököl (2) törvény (5) tricopter (3) t rex (8) t rex 100 (2) t rex 250 (1) t rex 450 (1) t rex 500 (6) t rex 600 (5) UAS (4) UAV (5) uh 60 (2) UK (3) video (3) wilga (2) Címkefelhő

Forgószárny

RC helikopterek, azaz minden, amit az RC helikopteres repülésről tudni kell. Azért néha a nagytestvérek irányába is kitekintünk. A blog személyes véleményeket tartalmaz, könnyen előfordulhat, hogy nincs igazam, de azért igyekszem: A TÉVEDÉS JOGA FENNTARTVA!

Friss topikok

HTML

UH-60 Black Hawk - Soroksár felett

2011.04.08. 22:42 | _pgpetike | Szólj hozzá!

Magyarországon kevesen űzik a helikoptermodellezést. És közülünk is mégkevesebben a scale modellezést, vagyis azt, amikor a helikopter figuratív műrepülés helyett a megjelenésre, az igazi lemásolására hivatott.

UH-60 Black Hawk mögötte Gyuri Agusta 109-ese

Ennek számos oka van, és ez elsősorban nem a pénz. Bár meg kell hagyni, a kicsinyített másolatok igencsak borsos áron tudnak elkészülni, ezért aki egyszer belevág, az jobb ha nem is számolja, hogy mennyibe kerül.

Az alap helikopteren kívül -ami a belseje lesz a gépnek - kell még a burkolat, azaz maga a kaszni vagy a sárkányszerkezet - ki hogy hívja. Ez az ami a megjelenést adja. Aztán kellenek hozzá fények, megfelelő rotorfej, esetleg scale lapátok, aztán a farokrotorról se felejtkezzünk el. És ki mit engedhet meg magának energiában, időben, úgy lehet fokozni, hogy a modell minél jobban hasonlítson az igazira.

Akkor mégis miért csinálják kevesebben? Mert kell hozzá egy stabil repülési tudás, scale helikopterrel nagyon drága játék tud lenni a tanulás. Ezért a scale gép nem az egyetlen és nem az első lesz a sorban.

Aztán kell hozzá rengeteg türelem. A scale világban sokkal kevesebb a hazai tapasztalat, kevesebb autentikus inforációforrás érhető el, így számos dolgot magunknak kell kikísérletezni, ami idő, kockázat, és sokszor kidobott pénz.

De talán a legfőbb ok, hogy amíg az ember épít, nem repül. Építeni ugyanakkor nagyon sok órán át kell. Amíg építettem az MD-500-ast, szinte semmit nem repültem, azaz idén alig van pár repült startom, míg tavaly 1000 start felett sikerült repülnöm. És bizony április van.

De honnan is jött az egész? Gyuri az első fecske a Soroksár Heliground-on. Ő volt az, aki belopta közénk a scale világot. Ő nem akar műrepülni, ő nem akart tic-toc-ot vagy káoszt repülni. Ő csak a látványt szereti...

Ő volt az első, aki elkezdett scale gépekkel repülni. Ha az ő Black Hawk-ja megjelenik, mindenki azt nézi. Mert a gép másfél méter hosszú, hat kiló, és 1500-at forognak a hetven centi hosszú lapátok a gép tetején.

És ő is tud mit mesélni. Elmondhatja, hogy egy műszaki hiba miatt szilánkokra törte a gépet még az elején. Ki akarta dobni, de rábeszélték, hogy csinálja meg. Megjavította a madarat, összeragasztgatta a kaszni darabjait, kipótolta a hiányzó részeket, újrafestette az egészet.

Küzdött  a fordulatszámmal, a stabilitással, az akkumulátorok súlyával és elhelyezésével. Módosította a gyári - és silány - farokkihajtást. Bowdenes meghajtás helyett kardánosra alakította a gépét. Sorra leégtek a szabályzói, és így tovább. Mára azonban van egy - még csak kétlapátos, de hamarosan négyes - stabil, nyugodt, jól repülhető, és nem utolsósorban gyönyörű Black Hawk helikoptere.

Címkék: repülés helikopter uh 60 black hawk align scale helikopter 600 class

A bejegyzés trackback címe:

https://forgoszarny.blog.hu/api/trackback/id/tr352810856

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása