Címkék

100 class (4) 200 class (1) 2 lapát (1) 300 class (1) 3d helikopter (11) 3 lapát (1) 450 class (8) 500 class (1) 600 class (4) 716 (1) aerofly (1) align (12) alouette (1) am (1) amatőr pilóta (5) amfíbia (1) an 2 (1) ardrone (1) arrace (1) baleset (5) beállítás (8) beastx (1) bemutató (6) Blackbushe Airport (1) black hawk (1) blade (2) bmfa (2) budaörs (1) Címkék (1) david phipps (2) da 40 (1) diamond (1) drón (6) drónszabály (6) dróntörvény (8) dsss (1) EASA (4) ec 135 (2) eflite (2) eflite blade msr (2) éjszakai repülés (2) elemzés (1) elmélet (2) emh (1) esemény (8) eu (3) farkashegy (1) fasst (1) fényképezés (4) fhss (1) filmezés (4) fm (1) fogalmak (2) FONTOS (1) fotózás (4) fpv (1) futaba (1) GAUI (2) gaui x2 (2) gyerek (3) ha eca (1) ha lfz (1) ha uti (1) hbk (1) hbk találkozó (1) helikopter (38) heliob (2) Heliwood (1) hexacopter (2) hideg (5) hk (2) (2) hsd (1) ICON A5 (1) ilyushin (1) il 14 (1) indoor (2) jakabszállás (1) jak 52 (1) javítás karbantartás (1) jet ranger (1) jogszabály (4) jr (1) Kan Poonnoi (1) kecskemét (1) kezdő (6) kezdő pilóta (17) koax (5) lhbs (1) lhfh (2) lhjk (1) lhke (1) lhsn (4) lhtl (2) malév (1) md 500d (8) md 500e (1) merlin tracer (2) merlin tracer 60 (1) merlin tracer 80 (2) mh 86 (2) mig 15 (1) mikado logo 600 (1) mi 17 (2) mi 24 (4) mi 8 (2) multicopter (5) nagy helikopter (8) night flight (2) oe xek (1) pcm (1) phoenix rc (6) pilóta (21) putyin (1) quadrocopter (8) rádió (2) realflight (1) reflex xtr (1) rendezvény (7) repülés (36) repülőgép (11) repülőtér (5) rotorfej (1) sab goblin 700 (1) scale helikopter (9) sikorsky (1) spektrum (1) sportkamera (2) szabályozás (7) szél (4) szerelés (4) szigethalom (1) szimulátor (10) szolnok (4) tanuló (5) távirányító (1) tél (4) teszt (4) tök (1) tököl (2) törvény (5) tricopter (3) t rex (8) t rex 100 (2) t rex 250 (1) t rex 450 (1) t rex 500 (6) t rex 600 (5) UAS (4) UAV (5) uh 60 (2) UK (3) video (3) wilga (2) Címkefelhő

Forgószárny

RC helikopterek, azaz minden, amit az RC helikopteres repülésről tudni kell. Azért néha a nagytestvérek irányába is kitekintünk. A blog személyes véleményeket tartalmaz, könnyen előfordulhat, hogy nincs igazam, de azért igyekszem: A TÉVEDÉS JOGA FENNTARTVA!

Friss topikok

HTML

MD 500D - Repül a madár

2011.04.02. 22:52 | _pgpetike | Szólj hozzá!

Ahogy az korábban már meg lett hirdetve, ma berepültük a helikoptert. Ezzel a helikopter-építő folyamatunk első fázisát lezártuk. A helikopter beállítva, finomhangolás befejezve, már csak néhány apró kísérletet kellene elvégezni.

A felszállás pillanata

Délután kis késéssel érkeztünk, és a repülőtéren némi társasági élet miatt még ráraktunk vagy 15-20 percet, de aztán nekiláttunk. Mivel rengeteg helis - számszerint 0 - foglalta el a helis területet, így azonnal neki lehetett látni a műveletnek.

Az első startban szépen felemeltem, majd egy kis ráérzés után elkezdtem repülni. Két dolgot már az elején észrevettem: meg kell tanulnom rendesen repülni balra forgós géppel is, és van pár apróság, amit még be kell állítani.

A méretek: Antónia 78 cm magas.

A gázgörbét egy kicsit meredekebbre állítottam, így kiegyensúlyozottabb lett a fordulatszám. A farkát kicsit riszálta a gép, azt a giro beállításával megszüntettem. De a legzavaróbb jelenség az úgynevezett ciklikus pitch kompenzáció túl alacsony értéke miatt volt, amit végül két lépcsőben a harmadik startra sikerült korrigálni. Ez a jelenség olyan, mintha ügetne a helikopter a levegőben nagyobb sebesség mellett, vagyis szabályosan bólogat. Ez a videofelvételeken látszik is majd, amint elkészültek a megszerkesztett anyagok.

Sokkal magasabbra egyenlőre nem mentünk

A negyedik startban visszamentünk a repülősök közé, ahol az UH-60-as mellett ugyan eltörpül a helikopter, de mégis mindenkinek tetszett. Repültem egy első bemutatót, de természetesen ekkorra feltámadt a szél.

Helyszín: A Soroksári Tesco melletti terület.

Ennek köszönhetően lehetőségem volt arra, hogy megnézzem, hogyan viselkedik a helikopter szélben. A 450-es méret és a nagy kaszni ellenére meglehetősen jól tolerálja a szelet, bár az öt lapát miatt az emelkedés-süllyedés mértéke nagyobb, mint azt a 450-eseknél megszoktuk.

Összeségében nagyon jó lett a gép, most már nem bánom a rengeteg belefordított időt, azt a rengeteg vesződséget, amivel ez a gép járt. Sikerült egy kicsi, de látványos madarat építeni.

Jóval lassabban reagál, mint egy 450-es

Jöhet a második mérföldkő

Ez a gép lesz az alapja a következő építési fázisnak, amikoris élethűbbé tesszük a megjelenést. Egy-két helyen újra- illetve átépítjük a karosszériát, felszerelünk pár kiegészítőt, és teljesen újrafényezzük a gépet.

Ami pedig a keresztséget illeti: új lastromszámot kap a gép: HA-??? lesz az új formátum. A három kérdőjel helyére pedig várom a javaslatokat mindenkitől itt, kommentben, vagy az rchelicopter.hu kapcsolatfelvétel felületén keresztül.

Eredetileg a HA-LOM-ra gondoltam - mégiscsak szigethalmi a gép - de ez nem helikopterhez tartozó, lajstrom lenne, hanem a Malévé, tehát ez kihullott, valami helikopteresebbet kellene neki adni.

Ami viszont már most látszik: ez a helikopter bemutatók, repülőnapok érdekessége lesz, mivel mindenkinek azonnal megtetszett.

Címkék: teszt repülés helikopter t rex align md 500d scale helikopter 450 class

A bejegyzés trackback címe:

https://forgoszarny.blog.hu/api/trackback/id/tr212794884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása