Címkék

100 class (4) 200 class (1) 2 lapát (1) 300 class (1) 3d helikopter (11) 3 lapát (1) 450 class (8) 500 class (1) 600 class (4) 716 (1) aerofly (1) align (12) alouette (1) am (1) amatőr pilóta (5) amfíbia (1) an 2 (1) ardrone (1) arrace (1) baleset (5) beállítás (8) beastx (1) bemutató (6) Blackbushe Airport (1) black hawk (1) blade (2) bmfa (2) budaörs (1) Címkék (1) david phipps (2) da 40 (1) diamond (1) drón (6) drónszabály (6) dróntörvény (8) dsss (1) EASA (4) ec 135 (2) eflite (2) eflite blade msr (2) éjszakai repülés (2) elemzés (1) elmélet (2) emh (1) esemény (8) eu (3) farkashegy (1) fasst (1) fényképezés (4) fhss (1) filmezés (4) fm (1) fogalmak (2) FONTOS (1) fotózás (4) fpv (1) futaba (1) GAUI (2) gaui x2 (2) gyerek (3) ha eca (1) ha lfz (1) ha uti (1) hbk (1) hbk találkozó (1) helikopter (38) heliob (2) Heliwood (1) hexacopter (2) hideg (5) hk (2) (2) hsd (1) ICON A5 (1) ilyushin (1) il 14 (1) indoor (2) jakabszállás (1) jak 52 (1) javítás karbantartás (1) jet ranger (1) jogszabály (4) jr (1) Kan Poonnoi (1) kecskemét (1) kezdő (6) kezdő pilóta (17) koax (5) lhbs (1) lhfh (2) lhjk (1) lhke (1) lhsn (4) lhtl (2) malév (1) md 500d (8) md 500e (1) merlin tracer (2) merlin tracer 60 (1) merlin tracer 80 (2) mh 86 (2) mig 15 (1) mikado logo 600 (1) mi 17 (2) mi 24 (4) mi 8 (2) multicopter (5) nagy helikopter (8) night flight (2) oe xek (1) pcm (1) phoenix rc (6) pilóta (21) putyin (1) quadrocopter (8) rádió (2) realflight (1) reflex xtr (1) rendezvény (7) repülés (36) repülőgép (11) repülőtér (5) rotorfej (1) sab goblin 700 (1) scale helikopter (9) sikorsky (1) spektrum (1) sportkamera (2) szabályozás (7) szél (4) szerelés (4) szigethalom (1) szimulátor (10) szolnok (4) tanuló (5) távirányító (1) tél (4) teszt (4) tök (1) tököl (2) törvény (5) tricopter (3) t rex (8) t rex 100 (2) t rex 250 (1) t rex 450 (1) t rex 500 (6) t rex 600 (5) UAS (4) UAV (5) uh 60 (2) UK (3) video (3) wilga (2) Címkefelhő

Forgószárny

RC helikopterek, azaz minden, amit az RC helikopteres repülésről tudni kell. Azért néha a nagytestvérek irányába is kitekintünk. A blog személyes véleményeket tartalmaz, könnyen előfordulhat, hogy nincs igazam, de azért igyekszem: A TÉVEDÉS JOGA FENNTARTVA!

Friss topikok

HTML

A 450 CCW (balra forgós) berepülése

2011.02.06. 21:46 | _pgpetike | 4 komment

450 CCW - ez lett a kódneve a balra forgós 450-es helikopteremnek addig, amíg vissza nem kerül az MD500-as kaszniba. A CCW counterclockwise-t jelent, vagyis az óramutató járásával ellentétes, hiszen erre forog. Tegnap és ma megtörtént a berepülés. A gép nagyon jó lett, én kevésbé.

A 450 CCW a levegőben

A 450 CCW a levegőben

Először a kertünkben emeltem fel a 450-est, hogy megnézzem, egyáltalán repképes-e. A szokásos beállításoktól eltérően alapállapotban, azaz Idle 0-ban fix -2 fokos rotorállásszög mellett egy 0-25-50-75-100%-os "gázgörbét" állítottam be, hogy megnézzem, mit szól a gép a fordulatszám-emelkedésre. Ezzel a megoldással én tudtam a fordulatszámot növelni, és folyamatosan figyelhettem, hogy viselkedik a madár. Ha bármi gond van, vagy szétesik, akkor az még a földön történjen meg.

A gép bekapcsolása - a csatlakozó a kabin alól kivezetve. A gép bekapcsolása - a csatlakozó a kabin alól kivezetve.

A kezdeti lépések nagyon kecsegtetőek voltak. Szépen elértük a 100%-ot, rezonanciának, gyanús zajnak semmi jele. A helikopter felszállhat. Visszahúztam 50%-ra a motort, és felkapcsoltam a már szabályosan beállított Idle 1-be, ami alacsonyfordulatos repülésre van programozva. Minden rendben. Idle 2 - a nagyfordulatos program - hibátlan.

Jöhet a repülés. Még sosem repültem balra forgós helikopterrel. Ráadásul saját tervezés az átalakítás minden eleme. Mi tagadás, izgultam rendesen.

A gépet most már szabályos soft-starttal indítottam. Aztán nyeltem kettőt, és szépen elemeltem. Na jó, nem szépen. A kezem ahhoz van szokva, hogy a gép a légpárnán balra csúszik el - ez a jobbra forgós rotor sajátja. Ezt már automatikusan korrigálom. Hát most is sikerült, úgyhogy a helikopter jobbra elcsúszott a levegőben.

Egyenletesen, simán repül

Egyenletesen, simán repül

Minden mozdulat érdekes és egyben furcsa. Nem rossz érzés, de teljesen más, mint amit eddig megszoktam. Nem gondolná az ember, hogy ekkora jelentőssége van a forgásiránynak. Ezt is alaposan meg kell szokjam.

A második berepülés kezdete

A második berepülés kezdete

A második berepülésre tőlünk nem messze egy nagy üres területen kerítettem sort. Már bátrabban repültem. A helikopter nagyon jó lett, szépen repülhető, bár mi tagadás, ezekkel a lapátokkal, és ezzel a motorral nem egy erőművész. A hátára tételről gyorsan letettem, amikor közel függőleges állásnál kezdett vészesen elfogyni az erő. Ez a helikopter egyébként sem 3D célokra készül, hanem egy scale MD 500D lesz belőle. Az meg a legritkább esetben repül háton.

Bár kissé furcsa, nagyon jól repülhető

Bár kissé furcsa, nagyon jól repülhető

Rezonancia továbbra sincs, a helikopter abszolút jóindulatúan viselkedik, kényelmes vele repülni. Ami nagyon zavar, az a forgásirány megváltozásából adódik. Az összes nyomatékváltozást fordítva kell lereagálni. Nem balra tartom az orrát, hanem jobbra, Nem jobbra döntöm a gépet, hanem balra. A fordulókban a legérdekesebb. A jelek szerint egy picit ott is kell korrigálni, amit már automatikusan csinálok, mivel most az összes fordulóm esetlen, bár a külső személő ebből valószínűleg nem sokat lát. A helyben piruetteket szinte ugyanúgy kell vele repülni, mint a jobbra forgós változattal.

A fordulókban még kissé esetlen - ez miattam van

A fordulókban még kissé esetlen - ez miattam van

Összeségében sikeres a gép átépítése - legalábbis eddig. Úgyhogy még pár ellenőrző start, aztán elkezdem a visszaépítést, és a helikopter szép lassan igazi MD 500D-vé alakul.

Nagyon jól vizsgázott: repülésre alkalmasNagyon jól vizsgázott: repülésre alkalmas

Címkék: repülés helikopter hk t rex align 450 class

A bejegyzés trackback címe:

https://forgoszarny.blog.hu/api/trackback/id/tr932643196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Patris 2011.02.07. 08:56:59

Tényleg szépen működik a technika, mikor olvastam, hogy fordítasz, aggódtam, hogy az alkatrészek egy irányra méretezéséből gond lehet, de úgy látszik, minden oké...
Gratula.

_pgpetike 2011.02.07. 08:58:58

@Patris: Ami végleges, az a farok és a főfogaskerék forgási iránya. A rotorfej hamarosan ugrik, mert az 5 lapátos megy fel a helyére. Annak meg olyan a kialakítása, hogy balra és jobbra egyaránt foroghat.

Patris 2011.02.07. 08:59:32

Jogos, én a gyáritól féltem. Ez még a HK fej, nem is néztem...

_pgpetike 2011.02.07. 09:02:02

@Patris: Hozzáteszem, egy rakás f.s ez a fej. Menet közben erősen gondolkodtam rajta, hogy az egyik Align fejet teszem fel, mert van itthon. Ez szorul, lóg, meg minden baja van. Nem véletlen, hogy ezeket a HK rotorfejeket ki szokás cserélni valami Align vagy GL fejre.
süti beállítások módosítása