Címkék

100 class (4) 200 class (1) 2 lapát (1) 300 class (1) 3d helikopter (11) 3 lapát (1) 450 class (8) 500 class (1) 600 class (4) 716 (1) aerofly (1) align (12) alouette (1) am (1) amatőr pilóta (5) amfíbia (1) an 2 (1) ardrone (1) arrace (1) baleset (5) beállítás (8) beastx (1) bemutató (6) Blackbushe Airport (1) black hawk (1) blade (2) bmfa (2) budaörs (1) Címkék (1) david phipps (2) da 40 (1) diamond (1) drón (6) drónszabály (6) dróntörvény (8) dsss (1) EASA (4) ec 135 (2) eflite (2) eflite blade msr (2) éjszakai repülés (2) elemzés (1) elmélet (2) emh (1) esemény (8) eu (3) farkashegy (1) fasst (1) fényképezés (4) fhss (1) filmezés (4) fm (1) fogalmak (2) FONTOS (1) fotózás (4) fpv (1) futaba (1) GAUI (2) gaui x2 (2) gyerek (3) ha eca (1) ha lfz (1) ha uti (1) hbk (1) hbk találkozó (1) helikopter (38) heliob (2) Heliwood (1) hexacopter (2) hideg (5) hk (2) (2) hsd (1) ICON A5 (1) ilyushin (1) il 14 (1) indoor (2) jakabszállás (1) jak 52 (1) javítás karbantartás (1) jet ranger (1) jogszabály (4) jr (1) Kan Poonnoi (1) kecskemét (1) kezdő (6) kezdő pilóta (17) koax (5) lhbs (1) lhfh (2) lhjk (1) lhke (1) lhsn (4) lhtl (2) malév (1) md 500d (8) md 500e (1) merlin tracer (2) merlin tracer 60 (1) merlin tracer 80 (2) mh 86 (2) mig 15 (1) mikado logo 600 (1) mi 17 (2) mi 24 (4) mi 8 (2) multicopter (5) nagy helikopter (8) night flight (2) oe xek (1) pcm (1) phoenix rc (6) pilóta (21) putyin (1) quadrocopter (8) rádió (2) realflight (1) reflex xtr (1) rendezvény (7) repülés (36) repülőgép (11) repülőtér (5) rotorfej (1) sab goblin 700 (1) scale helikopter (9) sikorsky (1) spektrum (1) sportkamera (2) szabályozás (7) szél (4) szerelés (4) szigethalom (1) szimulátor (10) szolnok (4) tanuló (5) távirányító (1) tél (4) teszt (4) tök (1) tököl (2) törvény (5) tricopter (3) t rex (8) t rex 100 (2) t rex 250 (1) t rex 450 (1) t rex 500 (6) t rex 600 (5) UAS (4) UAV (5) uh 60 (2) UK (3) video (3) wilga (2) Címkefelhő

Forgószárny

RC helikopterek, azaz minden, amit az RC helikopteres repülésről tudni kell. Azért néha a nagytestvérek irányába is kitekintünk. A blog személyes véleményeket tartalmaz, könnyen előfordulhat, hogy nincs igazam, de azért igyekszem: A TÉVEDÉS JOGA FENNTARTVA!

Friss topikok

HTML

És ismét esik a hó...

2011.01.26. 12:07 | _pgpetike | Szólj hozzá!

Ilyenkor a legtöbben a lakás melegéből vagy az iróasztal mögül nézik a hóesést. Aki szabadban dolgozik, az meg bosszankodik, hogy már megint minden vizes lesz és még hideg is van.

Az igazi RC pilótát a havazás csak a látásban zavarja, így ha túl sűrűn esik, nem nagyon lehet repülni. Legfeljebb berepülésről vagy próbákról lehet szó. De amint egy kicsit csillapodik a hóesés, és végre van egy kis időnk, már megyünk is repülni, mert ehhez a hobbihoz megszállottság kell.

Helikopterrel repülni nem csak napsütéses, szélcsendes időben lehet. Ha a látási viszonyok engedik, akkor szinte bármikor. Általában nem is a helikopter a szük keresztmetszet, hanem a pilóta, aki fázik. Talán az sűrű eső az egyetlen, ami a helikopternek nem használ, mert az elektronika csak korlátozottan védett a víz ellen.

Viszont repülünk szélben, már amikor a szél nem olyan jeges, hogy tíz perc alatt átfújja a legmelegebb ruhát is. Amikor a repülőgépekkel már nem lehet felszállni, mert a szél lehetetlenné teszi, a helikopter még mindig alkalmas a repülésre. A forgószárnyaknak köszönhetően a szél legfeljebb emelgeti a gépet, komolyabban elfújni csak a kisebbeket tudja, de ahhoz is szélvihar kell. Sőt, vannak figurák, vannak manőverek, amiket szélben a legjobb gyakorolni. Ilyen a tic-toc de ilyen az autorotációs leszállás is, mert a szél rengeteget segít, ha megfelelően használjuk.

A hideg az egyik legnagyobb ellenségek. Repülni legfeljebb -4-5 fokig lehet, utána már annyira elgémberedik az ember keze, hogy nem lesz képes a finom, milliméteres mozdulatokra, ami a helikopter irányításához szükséges lenne. Mert be lehet öltözni, fel lehet venni három-négy réteg ruhát, bakancsot, dupla zoknit, sapkát meg akármit. De kesztyűben repülni nem lehet. Léteznek szélzsákok a rádiókra, van olyan ami fűthető is, de a legtöbbünket ez is zavarja. Úgyhogy marad a vastagon beöltözés és a rövid startok.

A másik, amire vigyázni kell télen, az a látásunk. Ha esett a hó, a mezőn a szikrázó fehérség nagyon el tud vakítani, akár felhős időben is. Éppen ezért a téli repülések alkalmával elengedhetetlen kiegészítő a megfelelő napszemüveg.

Azonban az igazán kitartó pilótát egy kis havazás még nem riasztja el.

 

Címkék: repülés tél hideg szél helikopter pilóta t rex align t rex 500 3d helikopter

A bejegyzés trackback címe:

https://forgoszarny.blog.hu/api/trackback/id/tr912614789

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása